close
تبلیغات در اینترنت
آیا امام علی (ع) خلیفه دوم را بر حق می دانستند؟
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان آرشیو عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما طراح قالب مترجم قالب
درباره مــا
بنده كاربر خيمه گاه امادگي مناظره با وهابيت در هر زمينه و موضوعي را دارم دوستاني كه علاقه به مناظره دارند مي توانند با توافق و انتخاب يك موضوع با ما مناظره كنند موضوع اختياري و در دست خودشان هست
موضوعات
نویسندگان
آرشیو
لینک های روزانه
لینک های دوستان
  • خدایا آرامم کن
  • آیشیک
  • عاشقان مهدی عج
  • خیمه گاه حضرت عباس علیه السلام
  • امام زمان
  • گروه جفاس، جان فدایان امام سعادت
  • فدایی مولا مهدی عج
  • جفاس - JFAC
  • بسیجی نترس
  • پایگاه جامع اطلاع رسانی جبهه ی مجازی
  • علمی پژوهشی
  • سايت مقام معظم رهبري حفظه الله تعالي
  • مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
  • آنتی وهابی
  • شيعه آرت
  • مکتب الزینب(س)شهرستان رشت
  • یا ابا صالح المهدی ادرکنی
  • ^هيأت خيمةالعباس(عليه السلام) رشت^
  • مسجد امام علی (ع) خرمشهر
  • علی(ع) وارث نبی(ص)
  • کربلایی رسول عموشاهی مکتب البکاء خمینی شهر اصفهان
  • هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع)
  • سايت فرهنگی مذهبی نوید 313
  • غیور مردان
  • سرباز رهبري پاكستاني
  • القران طریق الحق الجنان
  • پایگاه فاطمیّات
  • فکر ها و نظرها
  • کوچکترين سردار
  • my love
  • مهندس بهداشت حرفه ای
  • دانشجویان آزاد
  • و ناگهان چقدر زود دیــــــــــــر می شود
  • نوازش نسیم
  • کربلایی
  • ببرهای ابی
  • پایگاه فرهنگی محبین گل نرگس
  • گدای فاطمه(س)
  • یااباصالح المهدی
  • خوشنویسی علی
  • سکوت خیانت است صدای مردم صحنه
  • ONLY {N&A}
  • آموزشگاه زبان اندیشه پروران
  • اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • روزيکـــــــــس
  • موزیک ایرونـــی
  • نظرسنجی
    آيا شما لعن علني خلفا را مي پسنديد؟


    رفیق نظرت درباره سایت چیه؟



    آخرین ارسالی های انجمن

    عنوان پاسخ بازدید توسط
    میزبانی وب ابری 1 164 lyftlynk
    10حدیث گهربار اخلاقى 2 1296 atlasweb
    اثبات عصمت بقيه ي ائمه 17 1941 mobin1998
    به تاخیر انداختن نماز اول وقت!!مهم 0 440 ammarshia
    لفظ امام برای امام خمینی +رسوایی دیگر !!! 19 3627 ammarshia
    صفت رذیله که سبب کفر می شود 0 395 ammarshia
    راه های قرب به امام زمان (عج) در طول روز 0 426 ammarshia
    پیروان عایشه، از مردم برای جنگیدن⚔️ با علی، دعوت می کردند نه برای اصلاح 0 420 gholamim1
    چهل حديث « اخلاق پسنديده » 0 409 fnazari
    11 ترفند پیشرفت در حفظ قرآن 0 600 fnazari
    نکات مهم در حفظ قرآن کریم 0 508 fnazari
    بهترین روش حفظ قرآن 0 426 fnazari
    نکات کلیدی پیش از آغاز حفظ قرآن کریم 0 451 fnazari
    شبهه :سخن امام خامنه ای در افضلیت امام خمینی بر علمای دیگر 7 1404 ammarshia
    شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی 7 1320 ammarshia
    حکم انفجار در فرقه وهابیت 5 1216 kheymegahabalfazl
    حدیث صحیح السند در شهادت حضرت زهرا س در کتب شیعه 26 4266 ammarshia
    تحلیلی بر مناظره اللهیاری با برادر حسینی 44 6403 ammarshia
    توصیه زیبا و جالب ایت الله میلانی به شخص گنهکار ومنحرف 1 489 kheymegahabalfazl
    خیمه گاه اباالفضل (ع) در تلگرام 15 2294 kheymegahabalfazl
    دانلود کتاب هجوم شوم تالیف استاد محقق حاج اکبر بیرامی 1 607 kheymegahabalfazl
    حجت الاسلام قرائتی: چیزی که در مملکت ما کم است، جگر است! 0 419 najme2
    چرا بعضی اعمال ثواب زیادی دارد؟ جواب در قالب داستان 0 636 najme2
    طرح جمع آوری صلوات برای ظهور ... 71 8920 mardaval
    ترتیل جزء به جزء قرآن با نوای عبد الباسط 0 392 najme2
    علامه طباطبایی ره بعد از نماز چه کسی را لعن می کرد ؟؟+جالب 1 545 najme2
    شعر در وصف امام زمان عج 0 269 najme2
    سخن ایت الله العظمی بهجت در خصوص خطا و اشتباه 0 272 ammarshia
    حمایت حضرت زهراء (س) در بستر شهادت از امام علی ع 0 339 ammarshia
    سخنان آخر حضرت زهرا س قبل از شهادت در کتب اهل سنت 2 478 ammarshia


    آیا امام علی (ع) خلیفه دوم را بر حق می دانستند؟

    831 بازدید پنجشنبه 20 تير 1392 دینی,شبهات,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0

    يكي از دوستان بزرگوار چنين سوال كرده اند:

    اگر طبق گفته های ما شیعیان ابوبکر بزور توسط عمر از علی بیعت گرفته و به خانه ی فاطمه زهرا هجوم آورده اند و حضرت علی آنان را بر حق نمیدانسته به دلیل این که باید خلافت به او میرسید ...

    پس چرا در جاهایی میبینیم که حضرت علی از خلیفه ها خوبی می گه و بگونه ای که انگار که علی از اینکه خلافت در دست آنان است راضی می باشد!!

    مثلا :

    سخنانا امام علی در رابطه با عمر بن خطاب:

    از بلاي در گذشت عمر به خدا پناه ميبريم. او غايت و منتهاي همه چيز را قوام بخشيد، و درد ها را مداوا كرد، فتنه ها را پشت سر نهاد و سنت رسول خدا را بر پا داشت، از اين جهان پاكدامن و كم عيب رفت، خير فتنه ها را اصابت نمود، و از شر آن گذشت، او راه اطاعت و تقواي خداوند را در پيش گرفت. رفت و همه را در راههايي پر پيچ و خم تنها گذاشت، كه در آن گمراه هدايت نميشود، و هدايت يافته را بر هدايتش يقيني نتوان بود

    نهج البلاغه ج 2 ص 22

    اما اصل اين خطبه به شرح ذيل هست

    لِلَّهِ بِلَاد فُلَانٍ (بلاء فلان) فَقَدْ قَوَّمَ الْأَوَدَ وَدَاوَى الْعَمَدَ وَأَقَامَ السُّنَّةَ وَخَلَّفَ الْفِتْنَةَ. ذَهَبَ نَقِيَّ الثَّوْبِ  قَلِيلَ الْعَيْبِ أَصَابَ خَيْرَهَا وَسَبَقَ شَرَّهَا أَدَّى إِلَى  اللَّهِ طَاعَتَهُ وَاتَّقَاهُ بِحَقِّهِ. رَحَلَ وَتَرَكَهُمْ فِي طُرُقٍ مُتَشَعِّبَةٍ لَا يَهْتَدِي فِيهَا الضَّالُّ وَلَا يَسْتَيْقِنُ  الْمُهْتَدِي


    خدا شهرهاى فلان را بركت  دهد و نگاه‏دارد كه (خدا او را در آنچه آزمايش كرد پاداش خير دهد كه) كجى‏ها را راست، و بيمارى‏ها را درمان، و سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را به پاداشت، و فتنه‏ها را پشت سر گذاشت.

    با دامن پاك، و عيبى اندك، درگذشت، به نيكى‏هاى دنيا رسيده و از بدى‏هاى آن رهايى يافت، وظائف خود نسبت به پروردگارش را انجام داد، و چنانكه بايد از كيفر الهى مى‏ترسيد.

    خود رفت و مردم را پراكنده بر جاى گذاشت، كه نه گمراه، راه خويش شناخت، و نه هدايت شده به يقين رسيد


    نهج البلاغه، صبحي صالح،‌ خطبه: 228؛ فيض الإسلام، خطبه 219، محمد عبدة، خطبه: 222؛ ابن أبي الحديد، خطبه: 223.


    حال سوالاتي را بنده مطرح مي كنم:

    اولا بايد براي ما اثبات شود در كجاي ان خطبه نام  عمر رض را اورده؟

    دوما آن زمان كه شما توانستيد سندي بياوريد و  اسم عمر رض را استخراج كنيد آنوقت باب مباحثه و مناظره مفتوح هست و نه  گمانه زني در صورتي كه مدعيان حكومت اموي مي توانند بگويند اين خطبه در  شان مثلا معاويه هست هست و يا محبين ابوسفيان بگويند اين خطبه در ابوسفيان هست و الي آخر، در نتيجه بحث ساخت فضيلت و يا نشر چنين  اعتقادي كاملا منفك هست

    با همه اين اوصاف آن نسخه از نهج البلاغه كه در دست بنده هست منصوب به فيض الإسلام هست كه اين خطبه در شما 219
    نگارش شده و ايشان آنجا تصريح دارند كه اين مناقب و مدح در ثناي سلمان فارسي رض هست مضاف بر اينكه بعضي از بزرگان قائل بر اين هستند كه اين تعريف و تمجديد ها در شان مالك اشتر رض هست


    اما ديدگاه امير المومنيد درباره عمر در صحيحين:

    ثُمَّ تُوُفِّىَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَوَلِىُّ أَبِى بَكْرٍ فَرَأَيْتُمَانِى كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا.

    پس از مرگ ابوبكر،‌ من جانشين پيامبر و ابوبكر شدم و باز شما دو نفر (عباس وعلي ع) مرا خائن،دروغگو حيله گر و گناهكار خوانديد.

    النيسابوري، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ)، صحيح مسلم، ج 3، ص 1378، ح 1757،كِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّيَرِ، بَاب حُكْمِ الْفَيْءِ، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.

    و در روايت ديگرى نقل كرده‌اند كه امير مؤمنان عليه السلام حتى دوست نداشت، چهر عمر را ببيند:


    فَأَرْسَلَ إلى أبي بَكْرٍ أَنْ ائْتِنَا ولا يَأْتِنَا أَحَدٌ مَعَكَ كَرَاهِيَةً لِمَحْضَرِ عُمَرَ.

    وقتي مي‌خواهي پيش من بيايي، كسي را با خود نياور و من دوست ندارم چهره عمر را ببينم.

    البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، تحقيق: د. مصطفى ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407هـ – 1987م.


    شايان ذكر هست همين اين تدليس ها و تزوير ها و انتشار اكاذيب كار وهابيت ملعون هست و نه  اهل سنت چون براي ما عدم مودت و محبت بين علي ع و خلفا چيزي ثابت شده و  محرز هست و وهابيون بدنبال ايجاد تنش بين فرقيقين هست همين

    من الله توفيق

    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    سمانه
    (سمانه) می گوید :

    پاسخ من:ممنون از لطفتون و اینکه پاسخ های منو کامل کردین.من به تدریج مطلب میذارم و بحثو ادامه میدم از شما ممنون میشم هرجا پاسخم کامل نبود شما نظرتونو بذارین و پاسخ خودتونو بذارین .

    پاسخ : سلام عليكم
    خواهش مي كنم خواهرم وظيفه ما بود

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی

    تبلیغات
    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
    ورود به سایت
    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 52
      کل نظرات : 327
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 1
      تعداد اعضا : 491
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 43
      بازديد ديروز : 40
      بازديد کننده امروز : 16
      بازديد کننده ديروز : 30
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 0
      بازديد هفته : 43
      بازديد ماه : 723
      بازديد سال : 38,709
      بازديد کلي : 507,584
      اطلاعات شما
      آي پي : 35.170.81.210
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    •  شك عمر بن خطاب به نبوت رسول الله ص
    •  اثبات منافق بودن عمر بن خطاب از لسان مولانا گرگيج
    • آيا اخلاق عمر بن خطاب، نبوي بوده است؟
    •  آیا عمربن خطاب ظالم بودند؟
    •  نماز خواندن جناب عمربن الخطاب+تصاویر کتاب
    •  خویشاوندی رسول الله(ص) با عمر بن خطاب
    •  ترک امر رسول الله مساوی است با دخول در جهنم
    • عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت دوم
    •  عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت اول
    مطالب پربازدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • رمضان بر مسلمانان مبارک
    • راهپیمایی سایبری علیه بودایی های افراطی میانمار
    • خوشبختی چیست؟؟ یا خوشبخت کیست؟؟
    • تبرك جستن صحابي به آب دهان رسول الله
    • تبريك به مناسبت ميلاد امام زمان
    • افتتاح سایت و انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • فطر بر مسلمانان مبارک
    • وضو در شیعه درست است یا در اهل سنت
    • اطلاعیه: جذب مدیر برای انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    مطالب تصادفی
    • عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت دوم
    • ولادت امام حسن مجتبی(ع) بر همه مسلمانان مبارک
    • راه اندازي انجمن
    • آيه مودت و امام علي ع
    • آيا علي ع محاربينش در صفين و جمل و نهروان را تمجيد نموده است
    •  شك عمر بن خطاب به نبوت رسول الله ص
    • شادی و پایکوبی صحابی در مرگ عمربن الخطاب
    • توهين به ام المومنون عايشه رض
    • اطلاعیه: جذب مدیر برای انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    •  آیا امام علی (ع) خلیفه دوم را بر حق می دانستند؟