close
تبلیغات در اینترنت
آیا امام علی (ع) خلیفه دوم را بر حق می دانستند؟
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان آرشیو عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما طراح قالب مترجم قالب
درباره مــا
بنده كاربر خيمه گاه امادگي مناظره با وهابيت در هر زمينه و موضوعي را دارم دوستاني كه علاقه به مناظره دارند مي توانند با توافق و انتخاب يك موضوع با ما مناظره كنند موضوع اختياري و در دست خودشان هست
موضوعات
نویسندگان
آرشیو
لینک های روزانه
لینک های دوستان
  • خدایا آرامم کن
  • آیشیک
  • عاشقان مهدی عج
  • خیمه گاه حضرت عباس علیه السلام
  • امام زمان
  • گروه جفاس، جان فدایان امام سعادت
  • فدایی مولا مهدی عج
  • جفاس - JFAC
  • بسیجی نترس
  • پایگاه جامع اطلاع رسانی جبهه ی مجازی
  • علمی پژوهشی
  • سايت مقام معظم رهبري حفظه الله تعالي
  • مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
  • آنتی وهابی
  • شيعه آرت
  • مکتب الزینب(س)شهرستان رشت
  • یا ابا صالح المهدی ادرکنی
  • ^هيأت خيمةالعباس(عليه السلام) رشت^
  • مسجد امام علی (ع) خرمشهر
  • علی(ع) وارث نبی(ص)
  • کربلایی رسول عموشاهی مکتب البکاء خمینی شهر اصفهان
  • هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع)
  • سايت فرهنگی مذهبی نوید 313
  • غیور مردان
  • سرباز رهبري پاكستاني
  • القران طریق الحق الجنان
  • پایگاه فاطمیّات
  • فکر ها و نظرها
  • کوچکترين سردار
  • my love
  • مهندس بهداشت حرفه ای
  • دانشجویان آزاد
  • و ناگهان چقدر زود دیــــــــــــر می شود
  • نوازش نسیم
  • کربلایی
  • ببرهای ابی
  • پایگاه فرهنگی محبین گل نرگس
  • گدای فاطمه(س)
  • یااباصالح المهدی
  • خوشنویسی علی
  • سکوت خیانت است صدای مردم صحنه
  • ONLY {N&A}
  • آموزشگاه زبان اندیشه پروران
  • اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • روزيکـــــــــس
  • موزیک ایرونـــی
  • نظرسنجی
    آيا شما لعن علني خلفا را مي پسنديد؟


    رفیق نظرت درباره سایت چیه؟



    آخرین ارسالی های انجمن

    عنوان پاسخ بازدید توسط
    انکر تکست و اهمیت آن بر سئو طراحی سایت 0 1 sitecode
    ​رتبه یک گوگل شدن 0 3 sitecode
    چگونه از محتوا طراحی سایت محافظت کنیم 0 7 sitecode
    آشنایی با بهترین تم های طراحی سایت 0 9 sitecode
    بررسی عملکرد منوهای مخفی در طراحی سایت 0 15 sitecode
    ​آشنایی با تنظیمات اولیه طراحی سایت 0 19 sitecode
    ​طراحی سایت محصولات فرهنگی و هنری در تهران 0 27 sitecode
    طراحی سایت محصولات فرهنگی و هنری در تهران 0 19 sitecode
    نحوه فهرست بندی انواع طراحی سایت در گوگل 0 20 sitecode
    آشنایی با طراحی سایت فلت و تخت 0 24 sitecode
    فهرست بندی جدید گوگل در طراحی سایت موبایل 0 23 sitecode
    دلایل جریمه طراحی سایت توسط گوگل 0 22 sitecode
    ابزارهای انتخاب رنگ بندی طراحی سایت 0 28 sitecode
    برنامه ریزی روزانه برای طراحی سایت 0 30 sitecode
    طراحی سایت پایان پذیر نیست 0 33 kian2137
    ​تبلیغات اینترنتی و تاثیر آن بر سئو طراحی سایت 0 35 sitecode
    بروز کردن طراحی سایت با روش های جدید 0 31 sitecode
    چگونه یک طراحی سایت موفق را مدیریت کنیم 0 30 sitecode
    ​طراحی سایت کاریابی در تهران 0 35 sitecode
    توصیه های لازم برای طراحی سایت حرفه ای 0 41 sitecode
    نحوه ی استفاده از صفحات در طراحی سایت 0 34 sitecode
    نکات لازم جهت ایجاد طراحی سایت شخصی 0 59 sitecode
    طراحی سایت آموزشی عروسک سازی 0 43 sitecode
    جدیدترین ترفندهای سئو در طراحی سایت 0 47 sitecode
    ​طراحی سایت آموزش نرم افزار اتوکد 0 45 sitecode
    شرکت سئو کار 0 50 sitecode
    عوامل مهم در موفقیت گرافیک طراحی سایت 0 55 sitecode
    ​انتخاب بهترین عنوان در طراحی سایت 0 56 sitecode
    ​طراحی سایت اختصاصی دانشجویان 0 52 sitecode
    طراح وب و توسعه دهنده وب 0 54 sitecode


    آیا امام علی (ع) خلیفه دوم را بر حق می دانستند؟

    764 بازدید پنجشنبه 20 تير 1392 دینی,شبهات,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0

    يكي از دوستان بزرگوار چنين سوال كرده اند:

    اگر طبق گفته های ما شیعیان ابوبکر بزور توسط عمر از علی بیعت گرفته و به خانه ی فاطمه زهرا هجوم آورده اند و حضرت علی آنان را بر حق نمیدانسته به دلیل این که باید خلافت به او میرسید ...

    پس چرا در جاهایی میبینیم که حضرت علی از خلیفه ها خوبی می گه و بگونه ای که انگار که علی از اینکه خلافت در دست آنان است راضی می باشد!!

    مثلا :

    سخنانا امام علی در رابطه با عمر بن خطاب:

    از بلاي در گذشت عمر به خدا پناه ميبريم. او غايت و منتهاي همه چيز را قوام بخشيد، و درد ها را مداوا كرد، فتنه ها را پشت سر نهاد و سنت رسول خدا را بر پا داشت، از اين جهان پاكدامن و كم عيب رفت، خير فتنه ها را اصابت نمود، و از شر آن گذشت، او راه اطاعت و تقواي خداوند را در پيش گرفت. رفت و همه را در راههايي پر پيچ و خم تنها گذاشت، كه در آن گمراه هدايت نميشود، و هدايت يافته را بر هدايتش يقيني نتوان بود

    نهج البلاغه ج 2 ص 22

    اما اصل اين خطبه به شرح ذيل هست

    لِلَّهِ بِلَاد فُلَانٍ (بلاء فلان) فَقَدْ قَوَّمَ الْأَوَدَ وَدَاوَى الْعَمَدَ وَأَقَامَ السُّنَّةَ وَخَلَّفَ الْفِتْنَةَ. ذَهَبَ نَقِيَّ الثَّوْبِ  قَلِيلَ الْعَيْبِ أَصَابَ خَيْرَهَا وَسَبَقَ شَرَّهَا أَدَّى إِلَى  اللَّهِ طَاعَتَهُ وَاتَّقَاهُ بِحَقِّهِ. رَحَلَ وَتَرَكَهُمْ فِي طُرُقٍ مُتَشَعِّبَةٍ لَا يَهْتَدِي فِيهَا الضَّالُّ وَلَا يَسْتَيْقِنُ  الْمُهْتَدِي


    خدا شهرهاى فلان را بركت  دهد و نگاه‏دارد كه (خدا او را در آنچه آزمايش كرد پاداش خير دهد كه) كجى‏ها را راست، و بيمارى‏ها را درمان، و سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را به پاداشت، و فتنه‏ها را پشت سر گذاشت.

    با دامن پاك، و عيبى اندك، درگذشت، به نيكى‏هاى دنيا رسيده و از بدى‏هاى آن رهايى يافت، وظائف خود نسبت به پروردگارش را انجام داد، و چنانكه بايد از كيفر الهى مى‏ترسيد.

    خود رفت و مردم را پراكنده بر جاى گذاشت، كه نه گمراه، راه خويش شناخت، و نه هدايت شده به يقين رسيد


    نهج البلاغه، صبحي صالح،‌ خطبه: 228؛ فيض الإسلام، خطبه 219، محمد عبدة، خطبه: 222؛ ابن أبي الحديد، خطبه: 223.


    حال سوالاتي را بنده مطرح مي كنم:

    اولا بايد براي ما اثبات شود در كجاي ان خطبه نام  عمر رض را اورده؟

    دوما آن زمان كه شما توانستيد سندي بياوريد و  اسم عمر رض را استخراج كنيد آنوقت باب مباحثه و مناظره مفتوح هست و نه  گمانه زني در صورتي كه مدعيان حكومت اموي مي توانند بگويند اين خطبه در  شان مثلا معاويه هست هست و يا محبين ابوسفيان بگويند اين خطبه در ابوسفيان هست و الي آخر، در نتيجه بحث ساخت فضيلت و يا نشر چنين  اعتقادي كاملا منفك هست

    با همه اين اوصاف آن نسخه از نهج البلاغه كه در دست بنده هست منصوب به فيض الإسلام هست كه اين خطبه در شما 219
    نگارش شده و ايشان آنجا تصريح دارند كه اين مناقب و مدح در ثناي سلمان فارسي رض هست مضاف بر اينكه بعضي از بزرگان قائل بر اين هستند كه اين تعريف و تمجديد ها در شان مالك اشتر رض هست


    اما ديدگاه امير المومنيد درباره عمر در صحيحين:

    ثُمَّ تُوُفِّىَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَوَلِىُّ أَبِى بَكْرٍ فَرَأَيْتُمَانِى كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا.

    پس از مرگ ابوبكر،‌ من جانشين پيامبر و ابوبكر شدم و باز شما دو نفر (عباس وعلي ع) مرا خائن،دروغگو حيله گر و گناهكار خوانديد.

    النيسابوري، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ)، صحيح مسلم، ج 3، ص 1378، ح 1757،كِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّيَرِ، بَاب حُكْمِ الْفَيْءِ، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.

    و در روايت ديگرى نقل كرده‌اند كه امير مؤمنان عليه السلام حتى دوست نداشت، چهر عمر را ببيند:


    فَأَرْسَلَ إلى أبي بَكْرٍ أَنْ ائْتِنَا ولا يَأْتِنَا أَحَدٌ مَعَكَ كَرَاهِيَةً لِمَحْضَرِ عُمَرَ.

    وقتي مي‌خواهي پيش من بيايي، كسي را با خود نياور و من دوست ندارم چهره عمر را ببينم.

    البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، تحقيق: د. مصطفى ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407هـ – 1987م.


    شايان ذكر هست همين اين تدليس ها و تزوير ها و انتشار اكاذيب كار وهابيت ملعون هست و نه  اهل سنت چون براي ما عدم مودت و محبت بين علي ع و خلفا چيزي ثابت شده و  محرز هست و وهابيون بدنبال ايجاد تنش بين فرقيقين هست همين

    من الله توفيق

    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    سمانه
    (سمانه) می گوید :

    پاسخ من:ممنون از لطفتون و اینکه پاسخ های منو کامل کردین.من به تدریج مطلب میذارم و بحثو ادامه میدم از شما ممنون میشم هرجا پاسخم کامل نبود شما نظرتونو بذارین و پاسخ خودتونو بذارین .

    پاسخ : سلام عليكم
    خواهش مي كنم خواهرم وظيفه ما بود

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی

    تبلیغات
    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
    ورود به سایت
    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 52
      کل نظرات : 327
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 1
      تعداد اعضا : 408
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 117
      بازديد ديروز : 143
      بازديد کننده امروز : 26
      بازديد کننده ديروز : 74
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 1
      بازديد هفته : 485
      بازديد ماه : 4,008
      بازديد سال : 22,293
      بازديد کلي : 491,168
      اطلاعات شما
      آي پي : 52.23.234.7
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    •  شك عمر بن خطاب به نبوت رسول الله ص
    •  اثبات منافق بودن عمر بن خطاب از لسان مولانا گرگيج
    • آيا اخلاق عمر بن خطاب، نبوي بوده است؟
    •  آیا عمربن خطاب ظالم بودند؟
    •  نماز خواندن جناب عمربن الخطاب+تصاویر کتاب
    •  خویشاوندی رسول الله(ص) با عمر بن خطاب
    •  ترک امر رسول الله مساوی است با دخول در جهنم
    • عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت دوم
    •  عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت اول
    مطالب پربازدید
    • چت روم تخصصی و خصوصی خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • رمضان بر مسلمانان مبارک
    • راهپیمایی سایبری علیه بودایی های افراطی میانمار
    • خوشبختی چیست؟؟ یا خوشبخت کیست؟؟
    • تبرك جستن صحابي به آب دهان رسول الله
    • تبريك به مناسبت ميلاد امام زمان
    • افتتاح سایت و انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • فطر بر مسلمانان مبارک
    • اطلاعیه: جذب مدیر برای انجمن خیمه گاه اباالفضل(ع)
    • وضو در شیعه درست است یا در اهل سنت
    مطالب تصادفی
    • وفات حضرت خدیجه(س) تسلیت باد
    • تبريك به مناسبت ميلاد امام زمان
    •  عمر بن خطاب از نگاه اهلش قسمت اول
    •  ترک امر رسول الله مساوی است با دخول در جهنم
    • خلفاي بعد از پيامبر
    • راه اندازي انجمن
    • آيا علي ع محاربينش در صفين و جمل و نهروان را تمجيد نموده است
    • توهين عمر بن خطاب به رسول الله ص
    • راه اندازي مجدد
    •  شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص