صفحه در حال بارگزاری
لطفا صبر کنید ...

شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
صفحه اول سایت ارتباط با ما لیست اعضا صفحه اصلی

اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز عضو اين انجمن نيستيد ...و براي استفاده از امکانات انجمن بايد عضو شويد
براي عضويت سريع اينجا کليک کنيد
عضويت شما در تالار 30 ثانيه طول خواهد کشيد

>بستن اين پنجره<

نام کاربری
رمز ورود
یا »عضویت
» رمز عبور را فراموش کردم




صفحه اصلی / سخنان / شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی

ارسال پاسخ
تعداد بازدید 2626
شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
نویسنده پیام

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
السلام علیک یا فاطمه الزهراء س



یه عده ای که هیچ چیز از شعر وادبیات نمی دانند و خارج نشین هستند چنین شبهات مضحکه ای را مطرح می کنند

که امام خامنه ای سلام الله علیه گفته است مثنوی اصول دین است و به یه سری اشعار تمسک می جویند که بله مولوی فلان گفته است
واغلب هم از طرفداران اللهیاری و یاسر الحبیب مطرح می شود

جواب ::

اولا در این تاپیک قصد دفاع از مولوی را نداریم ولی یه سری قضایا باید گفته شود

ثانیا :درک شما از ادبیات چه قدر است ؟؟واقعا می خواستم بدانم در اشعار شما چه کتاب هایی رو خوندید با قواعده ادبیات آشنا هستید می دانید طبقات شعرا رو ؟؟

ثالثا : به گفته خود مولوی شیعه شده انجا که می گوید :

زین همراهان سست عناصر دلم گرفت...شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
از همراهان یعنی اصحاب شیر خدا اسد الله الغالب امیر مومنان ع اگر پس حرفی زده است بالاخره شیعه شده و ان حرف هایی که زده در زمان سنی بودنش بوده است !!!

رابعا :برخی از علمای شیعه ایشون رو شیعه می دانستند ::

ایت الله العظمی قاضی ره استاد ایت الله بهجت و استاد ایت الله العظمی خوئی ره و استاد بسیاری از بزرگان ما ایشون مولوی را جزو شیعیان امیر المومنین به حساب می آورد


ایت الله محمد طهرانی که شاگردان ایشون چون علامه ره و ..را دیده است ایشون در کتاب روح مجرد ص 343
از هاشم حداد نقل می کند می گوید:
مرحوم آقا سید علی قاضی طباطبایی(ره) ملای رومی را عارفی رفیع مرتبه دانسته اند و او را از شیعیان خالص امیر المومنین علیه السلام می شمردند و قائل بودند که محال است کسی به مرحله کمال برسد و حقیقت ولایت برای او مشهود نگردد. و می فرمودند وصول به توحید فقط از ولایت است.

حالا می خواند بگند ایشون عارف بوده وفلان و بهمان ما میگیم کجا با این عجله؟؟

ایت الله محمد رضا شیرازی که شما و هیچ کس دیگر ایشون رو رد نمی کنه برادر ایت الله صادق شیرازی و کسی امثال یاسر الحبیب و دیگران جرات حرف زدن علیه ایشون رو ندارد ایشون در لینک زیر

www.youtube.com/watch?v=8hdTpNTfJFc

کرامتی از ایشون نقل می کند
اولا ایشون رو می گوید عالم ،مرجع ،شاگردای بسیاری داشته است حالا این مطلب رو برای چی نقل می کنه ؟؟برای خاصیت قبرستان وادی السلام در اخر می گوید هذه برکات وادی السلام یعنی چی ؟؟یعنی یک مطلب رو نقل می کند که مورد تاییدش هست هم اون شخص رو هم مطلب رو !!!حالا این شخص که موردتایید بلافصل ایت الله محمد رضا شیرازی که به قول خودتون ایشون نابغه قرن 21 هستند ایشون می گوید شیعه بوده حالا بازم حرفی هست !!!!ا



به علاوه علامه شما یعنی یاسر الحبیب وقتی محمد رضا شیرازی را توضیف می کند :
جلوی اسم ایشون می گوید اعلی الله درجاته می گوید !!!

www.youtube.com/watch?v=i1CpRIeYTzY
وهزار تا توصیف دیگر

در جایی دیگر ی یاسر الحبیب در جلسه عزای ایشون می گوید ::
قدیس آل شیرازی !!!عجب غلوی ایة الله الفقیه، قدس الله روحه ،کان نور یمشی علی الارض نوری بود که روی زمین راه می رفت .عالم الربانی ،بحر غریضا من العلم

www.youtube.com/watch?v=UF9VzVBHYnc
وهزار تا توصیف و داستان دیگر !!!

اقاي سید صادق شیرازی هم چنین می گوید::

الفقیه السعید !!!
ایت الله سید محمد رضا الشیرازی قدس السره ماذا کان؟؟....کان أسلوبه أسلوب رسول الله وأسلوب أمير المومنين
کی بود؟؟ روشش روش پیامبر خدا و روش امیر مومنان بود


اين هم هزار تا توصیف دیگر::

www.youtube.com/watch?v=Ok8TnqUPNqY

آیا باز حرفی می ماند؟؟

خامسا :خود مولوی چه میگوید در مورد اصول اصول دین می گوید::

هو اُصولُ اُصولِ اُصولِ الدّین فی کشف اَسرار الوصول و الیقین و فقهُ الله الاکبر و شرعُ الله الازهر و برهانُ الله الاظهر مثلُ نورهِ کمشکاة فیها مصباحٌ...


اصول اصول اصول دین در کشف اسرار وصول و یقین و فقه خداوند و برهان خداوند !!!
دقت کنید اصول اصول اصول الدین نه که اصول الدین خوب که اگه منظورش اصول دین حال حاضر بود یعنی الان من به شما بگم امامت عدل نبوت توحید معاد اینا اصول دین هستند یا اصول اصول اصول دین ؟؟قطعا از همون سابق هم می گفتیم اصول دین !!!حالا اینا از کجا فهمیدند این با اصول دین حال حاضریکیه والله اعلم

خوب کلامشون به وضوح است که اون اصول دینی که در ذهن الان ما هست با اصول دین زمان و عصر مولوی متفاوت بوده است این یک کلمه اصطلاحی است که الان بین ما است اصطلاح چه بسا از دین ایشان متفاوت است و می بینید اصول دین تو چند چیز کجا گفته اصول دین در مورد مثلا حضرت علی ع ؟؟که یه عده می آند دو تا بیت از مولوی می گند که حضرت علی ع فلان گفته پس رهبر شما هم مطلب رو قبول کرده

خوب حالا من یه چیز می گم به شما در جایی مولوی بر فرض بگوید خداوند یکتاست و حضرت محمد ص پیامبر خداوند است الان شما این حرف ایشون رو صحه می گذارید یا می گید نه اشتباه کرده است ؟؟


به عنوان مثال برای قبولی نبوت و رستاخیز و شفاعت می گوید::
گفت پیغمبر که روز رستخیز کی گذارم مجرمان را اشک‏ریز
من شفیع عامیان باشم بجان‏ تارها نمشان زاشکنجه گران


هم نبوت پیامبر رو ثابت میکنه هم اخرت و روز رستاخیز هم شفاعت رو

پس اصول اصول اصول دین در یه سری چیزا نه که همه چیز!!!




امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

چهارشنبه 03 تیر 1394 - 15:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده:
تشکر شده: 2 کاربر از ammarshia به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kheymegahabalfazl & 1a2s6d &

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 1 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
سلام و ضمن تشکر از شما استاد گرامی

بنده مطالب زیادی در دفاعیه از حضرت اقا در این مورد دیده ام که به نظر حقیر این مطالب شما قشنگ تر از همه انها به نظر می رسد
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
چهارشنبه 03 تیر 1394 - 16:21
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 2 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
نقل قول از kheymegahabalfazl
سلام و ضمن تشکر از شما استاد گرامی

بنده مطالب زیادی در دفاعیه از حضرت اقا در این مورد دیده ام که به نظر حقیر این مطالب شما قشنگ تر از همه انها به نظر می رسد


سلام بر شما برادر گرامی

اقا خیلی ممنون از لطفتون !!!

ما رو شرمنده کردید!!!


امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

چهارشنبه 03 تیر 1394 - 16:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ammarshia به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kheymegahabalfazl /

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 3 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
یه شبهه ماند یادم رفته بودم الان به جواب ان شبهه هم می پردازیم::

این اشخاص سریع میاند می گند بله این شخص عارف بوده و منحرف پس رهبرتون هم به اشعار یک منحرف تمسک جسته

جواب ::

همانطور که در تاپیک زیر گفتیم جواب را برای این شبهه هم نقل می کنیم

http://kheyme133.ir/Forum/Post/3032


هنگامی که امام صادق ع اشعار یک شاعر جاهلی را به زبان می آورند!!!



محاسن البرقي ، قال الصادق ( ع ) لضريس الكناسي : لم سماك أبوك ضريسا ؟ قال : كما سماك أبوك جعفرا ، قال : إنما سماك أبوك ضريسا بجهل لان لإبليس ابنا يقال له ضريس ، وان أبي سماني جعفرا بعلم على أنه اسم لنهر في الجنة ، أما سمعت قول ذي الرمة :
أبكي الوليد أبا الوليد * أخا الوليد فتى العشيرة
قد كان غيثا في السنين * وجعفرا غدقا وميره


بحار الانوار ج47 ص 26 مناقب آل ابی طالب ج3 ص 397



ذو الرمه:: یکی از شعرای عصر بنی امیه است:
http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%B0%D9%88_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%85%D8%A9
شیوه نطق شعر گفتن ذو الرمه از جاهلی است

ذو الرُمَّة
77 - 117 هـ / 696 - 735 م
غيلان بن عقبة بن نهيس بن مسعود العدوي، من مضر.
من فحول الطبقة الثانية في عصره، قال أبو عمرو بن العلاء: فتح الشعر بامرئ القيس وختم بذي الرمة.
كان شديد القصر دميماً، يضرب لونه إلى السواد، أكثر شعره تشبيب وبكاء أطلال،
يذهب في ذلك مذهب الجاهليين وكان مقيماً بالبادية، يختلف إلى اليمامة والبصرة كثيراً، امتاز بإجادة التشبيه.
قال جرير: لو خرس ذو الرمة بعد قصيدته (ما بال عينيك منها الماء ينسكب) لكان أشعر الناس.
عشق (ميّة) المنقرية واشتهر بها.
توفي بأصبهان، وقيل: بالبادية.


معجم شعراء العرب ج1 ص 1279


ومما يدل على معرفة ذي الرمة بالشعر الجاهلي معرفة دقيقة، وطول نظره فيه، ما رُوي من أن حمادًا الراوية قدم على بلال بن أبي بردة البصرة، وعند بلال ذو الرمة، فأنشده حماد شعرًا مدحه به، فقال بلال لذي الرمة6: كيف ترى هذا الشعر؟ قال: جيدًا، وليس له. قال: فمن يقوله؟ قال: لا أدري إلا أنه لم يقله. فلما قضى بلال حوائج حماد وأجازه ... قال: أنت قلت ذلك الشعر؟ قال: لا. قال: فمن يقوله؟ قال: بعض شعراء الجاهلية، وهو شعر قديم وما يرويه غيري. قال: فمن أين علم ذو الرمة أنه ليس من قولك؟ قال: عرف كلام أهل الجاهلية من كلام أهل الإسلام.


مصادر الشعر الجاهلي ج1 ص 226

و از انچه دلالت می کند بر معرفت ذو الرمه به شعر جاهلی معرفت و شناختی دقیق


از اون بالاتر در وصف ذو الرمه آمده است

128 - ذُوْ الرُّمَّةِ غَيْلاَنُ بنُ عُقْبَةَ بنِ بُهَيْسٍ *
مِنْ فُحُوْلِ الشُّعَرَاءِ، غَيْلاَنُ بنُ عُقْبَةَ بنِ بُهَيْسٍ (1) ، مُضَرِيُّ النَّسَبِ، وَالرُّمَّةُ: هِيَ الحَبْلُ.
شَبَّبَ بِمَيَّةَ بِنْتِ مُقَاتِلٍ المِنْقَرِيَّةِ، وَبِالخَرْقَاءِ.
وَلَهُ مَدَائِحُ فِي الأَمِيْرِ بِلاَلِ بنِ أَبِي بُرْدَةَ.


سیر اعلام النبلاء ذهبی ج5 ص 267
او مدیحه هایی در مورد امیر بلال بن ابی برده گفته است

زرکلی می گوید ::
بلال بن أبي بردة عامر بن أبي موسى الأشعري: أمير البصرة وقاضيها. كان راوية فصيحا أديبا. ولاه خالد القسري سنة 109 هـ فأقام إلى أن قدم يوسف ابن عمر الثقفي (سنة 125 هـ فعزله وحبسه، فمات سجينا. كان ثقة في الحديث، ولم تحمد سيرته في القضاء. وكان يقول: إن الرجلين ليختصمان إليّ فأجد أحدهما أخفّ على قلبي فأقضي له! وهو ممدوح ذي الرمة الشاعر (1) .

بلال بن ابی برده مدح شده توسط ذو الرمه

الاعلام ج2 ص 72

حالا این شخص کیه ؟؟

وَقَدْ وَلاهُ خَالِدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْقَسْرِيُّ قَضَاءَ الْبَصْرَةِ سَنَةَ تِسْعٍ وَمِائَةٍ فَدَامَ عَلَى الْقَضَاءِ إِلَى سَنَةِ عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، وَوَلِيَ فِي غُضُونِ ذَلِكَ الصَّلاةَ وَالأَحْدَاثَ.

ولی کرده است او را خالد بن عبدالله قسری به عنوان قضاوت و قاضی

تاریخ الاسلام ج3 ص 380

خالد بن عبدالله القسری کیه ؟؟

نرم افزار مکتبه شامله وهابیت می گوید ::
الاسم : خالد بن عبد الله بن يزيد بن أسد بن كرز بن عامر البجلى القسرى أبو القاسم و يقال أبو الهيثم الدمشقى ( أخو أسد و إسماعيل )
الطبقة : 4 : طبقة تلى الوسطى من التابعين
الوفاة : 126 هـ
روى له : عخ د ( البخاري في خلق أفعال العباد - أبو داود )
رتبته عند ابن حجر : لم يذكرها
رتبته عند الذهبي : كان جوادا ممدحا ،
ناصبيا


ذهبی به او گفته است ناصبی

عن جده، صدوق لكنه ناصبى بغيض، ظلوم.
میزان الاعتدال ذهبی ج1ص 633
راستگو است ولی ناصبی است


یعنی قاضی یک ناصبی !!!عجیب نیست!!!!!!!!!!!

مطلب بعدی شعر او در مورد عبدالملک بن مروان



وَقِيلَ: إِنَّ الْفَرَزْدَقَ وَقَفَ عَلَى ذِي الرُّمَّةِ وَهُوَ يُنْشِدُ، فَاسْتَحْسَنَ شِعْرَهُ، وَكَانَ ذُو الرُّمَّةِ يَنْزِلُ بِبَادِيَةِ الْعِرَاقِ، وَقَدْ وَفَدَ عَلَى عَبْدِ الْمَلِكِ وَمَدَحَهُ.

تاریخ الاسلام ذهبی ج3 ص 231

این هم اثر و بیتش در مورد عبدالملک بن مراون


ودخل ذو الرمة على عبد الملك بن مروان، فاستنشده شيئاً من شعره، فأنشده قصيدته: ما بال عينك منها الماء ينسكب وكانت بعين عبد الملك ريشة وهي تدمع أبداً

العمدة في محاسن الشعر وآدابه ج1 ص 73







آهای با شما طرفداران یاسر الحبیب و اللهیاری ام شماهایی که شبهه درست می کنید
حالا چی می گید ها ؟؟

اینگونه سخنان رو بذارید کنار !!!

بهتون می خندند
امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

چهارشنبه 03 تیر 1394 - 16:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ammarshia به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kheymegahabalfazl /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 4 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
متاسفانه مخالفین برای اثبات ادعای های خود قاطبه متمسک به اباطیل می شوند لذا اقایان چون ادله محکمی برای ردیه زدن ندارند مجبورند به هر خاک و خاشاکی چنگ بزنند و به قول اعراب الغریق یتشبث بکل حشیش
اما در عقیده تشیع یک قائده کلی وجود دارد همانگونه که مولا علی ع بعد از جعل و نصب حضرت مالک اشتر رضوان الله علیه به عنوان نائب خود در مصر در نامه 39 به انها فرمودند فاسمعوا له و أطيعوا أمره فيما طابق الحق مادامی که مالک از حق پیروی کرد از او و دستوراتش حرف شنوی داشته باشید این بدین معناست هر انسانی ولو کافر و منافق هم باشد حرف حق و سخنی حق بزند سیره او و عمل او و متابعت از او حجت است
مخالفین خیلی مردانگی دارند و راست می گویند بیایند حمایت سید صادق از منافقین را توجیه کنند در حالی که خداوند می فرماید ان المنافقین فی درک الاسفل من نار و همکچنین به پیامبر فرمودند با منافقین ان هم با شدت و حدت باید بجنگند یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین وغلظ علیهم
جالبه جماعت مخالفین اخرین کلیپی در اپارات از استاد رائفی پور لود نموده اند و در ان انحراف ایشان را ثابت کرده اند چون ایشان فرموده من خوابی از امام زمان دیده ام و در نتیجه به یک عقیده واحدی رسیده اند که ایشان دجال و منحرف است حال همین شیطان یاری استاد اینها ادعای نیابت امام زمان نموده ان هم با دیدار امام زمان ولی اینجا ادعای دجال بودن او نکرده اند و می گویند این ایمان او را ثابت می کند حال اگر یک شیعه تابع رهبری این ادعا را کند مهر الحاد به سینه او می زنند
ولعنت الله علی القوم ظالمین
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
چهارشنبه 03 تیر 1394 - 17:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 5 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
مطلب بعدی که برخی به ان اشاره می کنند این است اخه چه طور ممکنه شیعه شده باشه این قدر شعر در وصف خلفاء سروده است

جواب :::اگر کسی که کتاب در فضائل خلفاء نوشته و بعد شیعه شده و شده عالم شیعه و بزرگوار بازم قبول نمی کنید ؟؟؟
کسی که مرحوم کشی و نجاشی رو تربیت کرده است واقعا قبول نمی کنید ؟؟؟


اقای سید صادق شیرازی می در خصوص استبصار عیاشی ره می گوید ::



می گوید :عیاشی از علمای اهل سنت بود و از مولفین انها بود او سه کتاب در خصوص فضائل ابوبکر و عمر و عثمان نوشته و از انها دفاع می کرد ولی بعد از مدتی اعلام تشیع کرد و شیعه شد و مدرسه ای را در بغداد برپا کرد که در انجا تدریس می کرد و شاگردانی را تربیت می کرد از جمله آنها :مرحوم کشی و نجاشی بودند ...

نهج الشیعه تدبرات فی رساله الامام الصادق علیه السلام الی الشيعة، للموسسة الرسول الاكرم ص 28


حالا اقای صادق شیرازی می گوید رحمه الله نه لعنه الله نمی گوید صوفی!!!نمی گوید بکری بی دین!!!و هزار تا فحش دیگر !!!

یک قیاس ساده :::

مولوی ::شعر در خصوص خلفاء سروده و بعد شیعه شده

عیاشی ره :کتاب در خصوص خلفاء نوشته و بعد شیعه شده
امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

پنجشنبه 01 مرداد 1394 - 19:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 6 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
السلام علیک یا فاطمه الزهراء س


سلام علیکم با صاعقه های دیگر خدمت شما هستیم !!!

اقوال عجیب علمای بزرگ شیعه در مورد مثنوی

علامه مجلسی اول ره در خطبه های نماز جمعه اشعار حکیم رومی خوانده شود ::

ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺍﻧﺪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺣﻜﻴﻤﺎﻧﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﻛﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮﺵ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺫﻛﺮ ﻛﻨﺪ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺣﺴﻦ ﻛﺎﻟﺼﺤﻴﺢ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﺮﻭﻳﺢ ﻛﻨﻴﺪ ﻧﻔﻮﺱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻜﻤﺘﻬﺎﻯ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﻔﻮﺱ ﺭﺍ ﻛﻠﺎﻝ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﮔﻰ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﺣﻜﻴﻢ ﻏﺰﻧﻮﻯ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺭﻭﻣﻰ ﻭ ﻋﻄﺎﺭ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻭ ﺁﻳﻪ ﻓَﻠَﻮْ ﻟﺎ ﻧَﻔَﺮَ ﺍﻟﺦ ﻇﺎﻫﺮﺵ ﻧﻴﺰ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻚ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻫﺴﺖ ﭼﻮﻥ ﺣﻖ ﺳﺒﺤﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻓﺮﻗﻪ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﻧﻤﻰ ﺭﻭﻧﺪ ﺑﻄﻠﺐ ﻋﻠﻮﻡ ﺩﻳﻨﻴﻪ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻰ ﺑﺘﺮﺳﺎﻧﻨﺪ ﺷﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺣﺬﺭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻫﺎﺋﻰ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻣﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﻰ ﺑﺸﻨﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﺎﺭﻙ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻌﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.


-لوامع صاحبقرانی 4ص566

با این حساب این جماعت سفیه و جاهل ایا به علامه مجلسی اول ره هجوم می برند؟؟

شخصیت بزرگ تشیع شیخ بهایی ره مثنوی قرانی دیگر !!!



من نمی گویم که آن عالیجناب///هست پیغمبر ولی دارد کتاب///مثنوی معنوی مولوی///هست قرآنی بر زبان پهلوی

روضات الجنات ج8ص74


قاضی نور الله شوشتری ره معروف به شهید ثالث
::

همان شراب‌کشِ باده‌خانة جبروت همان همای بلند آشیان عرش‌نشین

رموزگوی ازل مولوی که داد نجات مقیّدان هوا را ز بند این سجّین

ز جلدهای کلامش که مثنوی‌است گرفت جهان ستّه به پیرایة ابد تزیین

سخن ز مرتبة شعر او نه حدّ منست که همچو
عرش بلند است همچو شرع متین

مجالس المومنین ج2ص109


به عبارت هایی که با رنگ دیگر مشخص شده است دقت کنید این طایفه به این بزرگان هم رحم نکردند و تکفیر کردند!!!!



امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

پنجشنبه 18 آذر 1395 - 13:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 7 RE شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی
اما بعد .......

صاعقه ای دیگر بر پیکره این اشخاص!!!


در خصوص اصول اصول دین عبارتی بس زیبا از زبان عالم بزرگوار تشیع ملاهادی سبزواری برای دوستان ارائه می دهیم تا دهان این یاوه گویان بسته شود

ایشان می فرمایند ::
و هو فقه الاکبر: فقه در لغت فهم است . و در صدر اسلام تکلم در اصول عقاید و تعمق در معارف مبدا و معاد را فقه می گفتند. تا آنکه نزد متاخرین از متشرعین،حقیقت شد در علم به احکام شرعیه که مستنبط شد از ادله تفضیلیه.ومتکلمین،علم کلام و علم اصول دین را فقه اکبر گویندو تعریف کنند او را به علم به عقاید دینیه که مکتسب شود از ادله یقینیه .ومعلوم است که هرگاه علم اصول دین،فقه اکبر است،این مقالات مولوی(قدس سره)که اصول اصول دین و علم تاویل است و چون روح آنهاست،واکرم خلایق برای اکرم احباء خود جناب امیر المومنین علی ع به دعا خواست،اللهم فقهه فی الدین وعلمه التاویل وچگونه فقه اکبر نباشد؟؟

شرح مثنوی حاج ملاهادی سبزواری به کوشش دکتر مصطفی بروجردی ص 11

امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

پنجشنبه 18 آذر 1395 - 13:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



پرش به انجمن :



تماس با ما | شبهه سخن امام خامنه ای سلام الله علیه در مورد مثنوی | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | پیوند سایتی RSS


Powered by RozBlog.Com, © 2002-2012
Theme Translation to MyBB by B.Rahmani
Translation to Rozblog : Pcramz.rzb.ir
Theme design by Majid Online