صفحه در حال بارگزاری
لطفا صبر کنید ...

اثبات عصمت بقيه ي ائمه
صفحه اول سایت ارتباط با ما لیست اعضا صفحه اصلی

اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز عضو اين انجمن نيستيد ...و براي استفاده از امکانات انجمن بايد عضو شويد
براي عضويت سريع اينجا کليک کنيد
عضويت شما در تالار 30 ثانيه طول خواهد کشيد

>بستن اين پنجره<

نام کاربری
رمز ورود
یا »عضویت
» رمز عبور را فراموش کردم




صفحه اصلی / اهل بیت / اثبات عصمت بقيه ي ائمه

ارسال پاسخ
12»
تعداد بازدید 4037
اثبات عصمت بقيه ي ائمه
نویسنده پیام

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
اثبات عصمت بقيه ي ائمه
سلام علیکم و رحمت الله وبرکاته

در مورد آیه تطهیر و کلا عصمت ائمه ی ما اهل سنت می گویند قبول عصمت 5 تن آل عبا درسته عصمت بقیه ی ائمه تون رو چگونه اثبات می کنید


جواب :

اولا :اگر ثابت شد این 5 تن معصوم هستند به امام بعدیشون می گند تو معصومی و این حرفم درست میشه و این سخن یعنی عصمت بقیه ی ائمه کاملا نزد شیعه به ثبات رسیده است اگر عصمت 5تن را قبول دارید دیگر چرا از غیر معصوم اطاعت می کنید یا اهل الوهابیه و اهل النسة

پس به صورت یک زنجیره می شود که اون امامی که معصوم است به امام بعد از خودش می گوید تو معصوم هستی

به عزیزان شیعه می گویم این قضیه نزد تشیع کاملا به ثبات رسیده است در اخبار در احادیث که بحث کردنش خارج از تاپیک است فقط یک حدیث می زنم تا موید سخنم را بفهمید :

[ 8414 ] 7 - الصدوق ، عن علي بن عبد الله الوراق الرازي ، عن سعد بن عبد الله ، عن الهيثم بن أبي مسروق النهدي ، عن الحسين بن علوان ، عن عمرو بن خالد ، عن سعد ابن طريف ، عن الأصبغ بن نباتة ، عن عبد الله بن عباس قال : سمعت رسول الله ( صلى الله عليه وآله وسلم ) يقول : أنا وعلي والحسن والحسين وتسعة من ولد الحسين مطهرون معصومون ( 3 ) . الرواية معتبرة الإسناد .

خود پیامبر گفته است من و علی و حسن و حسین و 8 فرزند امام حسین مطهر و معصوم هستیم

موسوعه احادیث اهل البیت ج7ص183



این یک قطره است از دریاست
پس اگر کسی عصمت 5 تن را قبول کرد باید بپذیرد خلیفه بعد از پیامبر و امور مسلمین به دست معصوم باید باشه نه غیر معصوم این یک دلیل عقلی بسیار ساده است

ولکن جواب های دیگر را به اهل سنت می دهیم :

1-اثبات عصمت از طریق حدیث ثقلین :
أخرج الترمذي عن جابر بن عبد الله قال رسول الله صلي الله عليه وسلم في حجته يوم عرفة : يا أيها الناس ، إني تركت فيكم ما إن أخذتم به لن تضلّوا : كتاب الله وعترتي أهل بيتي . وفي الباب عن أبي ذر وأبي سعيد وزيد بن أرقم وحذيفة بن أسيد . صحيح الترمذي : 5 / 326 رقم 3874 ، مجمع الزوائد : 5 / 195 ، و 9 / 163 تفسير ابن كثير : 4 / 123


إني تارك فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلو , كتاب الله وعترتي أهل بيتي .
من بين شما چيزي را ميگذارم كه اگر به آن تمسّك كنيد گمراه نميشويد , كتاب خدا وعترتم أهل بيت .


این قضیه مسلم است :
منابع أز كتب برادران أهل تسنن :
صحيح مسلم : 4/1873 , چاپ : عيسي البابي ؛ مصر , 1374 هـ
صحيح الترمذي : 5/622 – 663 المستدرك : 3/109-110 و 148
كفاية الطالب : 12 و 24 و 130 أسد الغابة : 2/12 , 3/147
أنساب الاشراف : 2/111 الاعتقاد للبيهقي : 325
الالمام بالاعلام : 3/154 الخصائص الكبري : 2/266
البداية والنهاية : 5/209 , 7/349 التدوين : 2/266 , 3/465
الحدائق لابن الجوزي : 1/397 الدر المنثور : 2/60 , 6/7
الدر النثير : 1/131 مادّه : ثقل الجامع الصغير : 1/64 و 104
السنن الكبري للنسائي : 5/46 و51 السيرة النبوية للحلبي : 3/308
الصواعق المحرقة : 75 و 89 و 136 الطبقات الكبري : 2/194
الكشف والبيان : ج2/ورقه 17 الفردوس : 1/98
المصنف لابن ابي شيبة : 6/133 المعجم الصغير : 1/131 و 135
المعجم الاوسط : 3/374 , 4/33 تاج العروس : 7/345 مادّه : ثقل
تحفة الاحوذي : 10/287 – 290 تاريخ بغداد : 8/442
تفسير القرآن العظيم : 3/486 , 4/113 تذكرة خواص الامة : 322
تهذيب الاسماء واللغات : 1/159 و 347 تفسير المنار : 6/465
جامع الاصول : 1/287 , 10/102 – 103 حلية الاولياء : 1/355 , 9/64
روح المعاني : 4/17 , 6/173 , 22/15 صحيح ابن خزيمة : 4/62
مسند ابو يعلي : 2/297 و 303 و 376
السيرة النبوية لزيني دحلان : 3/366 – 367
السنة لابن ابي عاصم : 2/351 و643 – 644
جواهر العقدين : 2/27 – 28 و 72 – 73 و 77
السنن الكبري للبيهقي : 2/148 , 7/30 , 10/113
فرائد السمطين : 2/ب 33 و 42 و 45 و53 و61 – 63
فضائل الصحابة : 2/572 و 585 , 603 و 779 و 786
لسان العرب : 4/538 , 11/88 و 137 مادّه : ثقل , حبل , عترة
مسند أحمد : 3/14 و 17 و26 و59 , 4/366 و 371 , 5/181 – 182
المعجم الكبير : 3/62 – 65 و 200 , 5/170 – 171 و 190 و 205 – 206 و 210
كنز العمال : 1/44 – 45 و 47 – 48 و 96 – 98 , 3/61 , 6/390 , 7/102 و 255
و ....

خوب دقت کنید فرموده تمسک کنید گمراه نمی شوید خوب لازم می شود که چیزی که 100گمراه نمی کند یک معصوم باشد و اگر بگویند این گونه نیست پس حتما قرآنم 100درصد نعوذ بالله هدایت نمی کنید

فلذا بیرون آوردن از گمراهی مطلق ملزومش یک معصوم است

مورد دیگر در این جا می توانیم استفاده کنیم کلام علمای اهل سنت است :
فیض القدیر ج3ص14 و 15


در مورد روایت انی تارک فیکم خلیفتین کتاب الله و عترتی توضیح می دهد می گوید :انی تارک فیکم تا کی ؟؟بعد از وفاتم (از این سخن به دست می آید که اهل بیت بعد از پیامبرم هستند و همانطور که اهل بیت در آنجا معصوم هستند این ها هم معصوم هستند طبق سخن عالم اهل سنت فخر رازی ) بعد می آد توضیح می ده که این عترتی همون اصحاب اهل کساء هستند (نتیجه ای که حاصل می شود اهل بیت از طریق کانال اهل بیت باید باشد نه همسران پیامبر و اهل بیت در این جا اهل بیت اصحاب کساء هستند )همون هایی که خداوند از اونا رجس و پلیدی را تطهیر کرد و برهان قرطبي اين بوده است كه :اگر اطاعتش کنید از کتابش و نواهی آن هم چنین و هدایت می شوید به هدایت عترتم و اقتدا کنید به به سیرت آن ها هدایت می شوید و گمراه نمی شوید قرطبی می گوید :و این وصیت و تاکید بزرگ اقتضاء می کند به وجوب احترام اهلش و ابرار آن ها و اینکه محبت آنها یک فریضه است و از خصوصیت آن ها به نبی اکرم آن است که آن ها جزیی از او (پیامبر ص) هستند

ص 15 مهم ترین نکته اش که برای ما به درد می خورد این است که می گوید :
حکم گفته است که مراد از عترت علما هستند بعى خود مولف مي گوید پس بدان آگاه باش:
از این گونه اخبار فهمیده می شود که وجود دارد در هر زمانی یک نفر از اهل بیت تا قیام قیامت و تمسک به آنها تا قیام قیامت



و احادیثی را ذکر می کند

2-حدیث نجوم:

4715 - حَدَّثَنَا مُكْرَمُ بْنُ أَحْمَدَ الْقَاضِي، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْأَبَّارُ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ أَرْكُونُ الدِّمَشْقِيُّ، ثنا خُلَيْدُ بْنُ دَعْلَجٍ أَبُو عَمْرٍو السَّدُوسِيُّ، أَظُنُّهُ عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ عَطَاءٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنَ الْغَرَقِ، وَأَهْلُ بَيْتِي أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ الِاخْتِلَافِ، فَإِذَا خَالَفَتْهَا قَبِيلَةٌ مِنَ الْعَرَبِ اخْتَلَفُوا فَصَارُوا حِزْبَ إِبْلِيسَ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ \"
پیغمبر فرمود : اهل بیت من مانند ستارگان اسمان هستند اهل بیت من در حقیقیت بینه ی امت در اختلاف است هر قبیله ای مخالفت کند حزب ابلیس خواهد شد
المستدرک ج 3ص 159


در هر اختلاف به اهل بیت رجوع کردن لزومش چیه ؟؟عصمت بودنه

100درصد مطلق گفته است نگفته است در فلان چیز به آنها رجوع نکنید

حالا سوال پیش می آد از کجا معلوم این اهل بیت همونی است که شما می گید

3-کلام عالم اهل سنت ::



تفسیر فخر رازی ، فخر رازی در مورد اقوال در مورد سوره کوثر می گوید :

قول سوم :کوثر اولادش است ....پس معنی اینه اعطاء کردیم کوثر را این شد که نسلی باقی می مانند در هر زمان پس نگاه کن که چه قدر کشتند اهل بیت را ...و باقی نمونده است از بنی امیه در دنیا احدی...سپس نگاه کن چند تا از اکابر آن ها از علما :امام صادق ع و امام کاظم ع وامام باقر ع و امام رضا ع و نفس زکیه و امثال آن ها

یعنی این ها اهل بیت وارد سوره کوثر هستند



قدر دانی :
تشکر از برادر شیعه ی عرب زبانمان الطالب 313که خودشون از بزرگان هستند در فن مناظره و به قولی قاهر النواصب و الوهابیه هستند که تونستم تصاویر را از ایشان بگیرم و اجازه هم گرفتم

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته








امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

یکشنبه 09 شهریور 1393 - 11:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده:
تشکر شده: 2 کاربر از ammarshia به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kheymegahabalfazl & inspiration &

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 1 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
روايات در اين زمينه بسيار زياد است كه از حد استفاضه هم گذشته است

حدثنا محمد بن علي مَاجِيلَوَيْهِ وَأَحْمَدَ بْنُ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ وَابْنَ تَاتَانَةَ جَمِيعاً عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ التَّمِيمِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي سَيِّدِي عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا(ع) عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ(ع) عَنِ النَّبِيِّ(ص): أَنَّهُ قَالَ: مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى الْقَضِيبِ الْيَاقُوتِ الْأَحْمَرِ الَّذِي غَرَسَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِيَدِهِ وَيَكُونَ مُتَمَسِّكاً بِهِ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَالْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِهِ فَإِنَّهُمْ خِيَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَصَفْوَتُهُ وَهُمُ الْمَعْصُومُونَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ وَخَطِيئَةٍ.

هر كس خوشحال مى‌شود كه به شاخه ياقوت سرخ بنگرد كه خداوند با دست خود كاشته و به او چنگ اندازد، بايد على و امامان از فرزندانش را دوست دارد؛ چرا كه آن‌ها بهترين خلقند و برگزيده او و از هرگونه گناه و اشتباهى معصوم هستند.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاى381هـ)، عيون اخبار الرضا(ع)، ج2، ص57، تحقيق: الشيخ حسين الأعلمي، ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات ـ بيروت، 1404هـ ـ 1984م؛
همو: الأمالي، ص583، تحقيق و نشر: قسم الدراسات الاسلامية - مؤسسة البعثة - قم، الطبعة: الأولى، 1417هـ.

أخبرنا القاضي المعافى بن زكريا قال حدثنا علي بن عتبة قال حدثني الحسين بن علوان عن أبي علي الخراساني عن معروف بن خربوذ عن أبي الطفيل عن علي (ع) قال قال رسول الله(ص) أنت الوصي... أنت الإمام أبو الأئمة الإحدى عشرة من صلبك أئمة مطهرون معصومون.


ابوطفيل از اميرمؤمنان عليه السلام نقل كرده است كه رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: يا على، تو جانشين من هست... تو امام و پدر يازده از نسل خودت هستى، تمام آن امامان پاك و معصوم هستند.

الخزاز القمي الرازي، أبو القاسم علي بن محمد بن علي(400هـ)، كفاية الأثر في النص على الأئمة الاثني عشر، 151، تحقيق: السيد عبد اللطيف الحسيني الكوه كمري الخوئي ناشر: بيدار ـ قم، 1401هـ.

روایت دیگر از سلمان فارسی:


سليم بن قيس هلالى در كتاب خود به نقل از سلمان از رسول خدا صلى الله عليه وآله نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود:

وَنَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ فِيَّ وَفِي أَخِي عَلِيٍّ وَفِي ابْنَتِي فَاطِمَةَ وَفِي ابْنِي وَالْأَوْصِيَاءِ وَاحِداً بَعْدَ وَاحِدٍ، وُلْدِي وَوُلْدِ أَخِي: «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً» أَ تَدْرُونَ مَا «الرِّجْسُ» يَا سَلْمَانُ قَالَ: لَا. قَالَ: الشَّكُّ، لَا يَشُكُّونَ فِي شَيْ‏ءٍ جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ أَبَداً، مُطَهَّرُونَ فِي وَلَادَتِنَا وَطِينَتِنَا إِلَى آدَمَ، مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُونَ مِنْ كُلِّ سُوءٍ.

اين آيه در باره من و برادرم على و دخترم فاطمه و دو پسرم و جانشينان يكى پس از ديگرى نازل شده است كه فرزندان من و فرزندان برادرم هستند: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. «خداوند خواسته است رجس و بدى را از شما اهل بيت ببرد و شما را پاك گرداند». اى سلمان، آيا مى‏دانيد «رجس» چيست؟
سلمان عرض كرد: نه. فرمود: شكّ است، آنان هرگز در باره چيزى كه از جانب خدا آمده باشد شك نمى‏كنند. ما در ولادتمان و در طينتمان تا حضرت آدم پاك هستيم، از هر بدى پاك و معصوم هستيم.

الهلالي، سليم بن قيس (متوفاى80هـ)، كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص909، ناشر: انتشارات هادي ـ قم‏، الطبعة الأولي، 1405هـ.





به روايت ابن عباس

شيخ صدوق در كتاب عيون اخبار الرضا و كمال الدين، خزار قمى در كفاية الأثر، و ابن شهرآشوب در مناقب آل أبى طالب مى‌نويسند:
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْوَرَّاقُ الرَّازِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا الْهَيْثَمُ بْنُ أَبِي مَسْرُوقٍ النَّهْدِيُّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِيفٍ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وآله يَقُولُ أَنَا وَعَلِيٌّ وَالْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ وَتِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُون‏.

ابن عباس مى‌گويد: از رسول خدا صلى الله عليه وآله شنيدم كه مى‌گفت: من،‌ على، حسين، حسين و 9 نفر از فرزندان حسين، پاك و معصوم هستيم.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاى381هـ)، عيون اخبار الرضا(ع)، ج2 ص66، تحقيق: الشيخ حسين الأعلمي، ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات ـ بيروت، 1404هـ ـ 1984م؛
همو: كمال الدين و تمام النعمة، ص280، تحقيق: علي اكبر الغفاري، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامي ( التابعة ) لجماعة المدرسين ـ قم، 1405هـ؛
الخزاز القمي الرازي، أبو القاسم علي بن محمد بن علي(400هـ)، كفاية الأثر في النص على الأئمة الاثني عشر، ص19، تحقيق: السيد عبد اللطيف الحسيني الكوه كمري الخوئي ناشر: بيدار ـ قم، 1401هـ؛
ابن شهرآشوب، رشيد الدين أبي عبد الله محمد بن علي السروي المازندراني (متوفاى588هـ)، مناقب آل أبي طالب، ج1 ص254، تحقيق: لجنة من أساتذة النجف الأشرف، ناشر: المكتبة والمطبعة الحيدرية، 1376هـ ـ 1956م.

به روايت عمار بن ياسر

عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُوسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ مُوسَى بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَسْلَمَ عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ عَنْ عَمَّارٍ قَالَ لَمَّا حَضَرَ رَسُولَ اللَّهِ (ص) الْوَفَاةُ دَعَا بِعَلِيٍّ (ع) فَسَارَّهُ طَوِيلًا ثُمَّ قَالَ: يَا عَلِيُّ أَنْتَ وَصِيِّي وَ وَارِثِي‏... وَ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ يُخْرِجُ اللَّهُ الْأَئِمَّةَ التِّسْعَةَ مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُون‏.

ابوطفيل از عمار نقل كرده است كه وقتى رسول در بستر احتضار قرار گرفت، على عليه السلام را پيش خود خواست، مدت طولانى را با او به آرامى سخن گفت و سپس فرمود: اى على ! تو جانشين و وارث من هستى، و از نسل حسين عليه السلام 9 امام خواهند آمده كه همگى آن‌ها پاك و معصوم هستند.

الخزاز القمي الرازي، أبو القاسم علي بن محمد بن علي(400هـ)، كفاية الأثر في النص على الأئمة الاثني عشر، ص124، تحقيق: السيد عبد اللطيف الحسيني الكوه كمري الخوئي ناشر: بيدار ـ قم، 1401هـ.

عصمت ائمه از زبان اميرمؤمنان عليه السلام

حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ أَبَانِ بْنِ أَبِي عَيَّاشٍ عَنْ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ الْهِلَالِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيّاً عليه السلام يَقُول‏:... إِنَّمَا الطَّاعَةُ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ صلي الله عليه وآله وَلِوُلَاةِ الْأَمْرِ وَإِنَّمَا أَمَرَ اللَّهُ بِطَاعَةِ الرَّسُولِ صلي الله عليه وآله لِأَنَّهُ مَعْصُومٌ مُطَهَّرٌ لَا يَأْمُرُ بِمَعْصِيَتِهِ وَإِنَّمَا أَمَرَ بِطَاعَةِ أُولِي الْأَمْرِ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ لَا يَأْمُرُونَ بِمَعْصِيَتِهِ.

تنها بايد از خداوند و پيغمبر و جانشينان او فرمان برد و اين‌كه خداوند دستور فرموده است‌ فقط از دستورات پيغمبر اطاعت شود براى اين است كه پيغمبر معصوم است و پاك و به نافرمانى خداوند دستور نميدهد و اين‌كه فقط به اطاعت جانشينان پيغمبر امر فرموده است براى اين است كه آنان نيز معصومند و پاك و امر بگناه نمى‌كنند.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاى381هـ)، الخصال، ص139، تحقيق: علي أكبر الغفاري، ناشر: جماعة المدرسين في الحوزة العلمية ـ قم، 1403هـ ـ 1362ش؛
الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاى381هـ)، علل الشرائع، ج1 ص123، تحقيق: السيد محمد صادق بحر العلوم، ناشر: المكتبة الحيدرية ـ النجف، 1385هـ ـ 1966م
الهلالي، سليم بن قيس (متوفاى80هـ)، كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص405، ناشر: انتشارات هادي ـ قم‏، الطبعة الأولي، 1405هـ.


امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
یکشنبه 09 شهریور 1393 - 17:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia / inspiration /

ammarshia آفلاین
ارسال‌ها : 971
عضویت: 12 /6 /1392
تشکرها : 1007
تشکر شده : 1147
پاسخ : 5 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
برادرکیان ایرانیهم ادله خوبی ارائه دادند که حقیر لازم دیدم که انتقال دهم::
ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻫﯿﺜﻤﯽ ، ﻣَﻨﺎﻭﯼ ﻭ ﺳﻤﻬﻮﺩﯼ
ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﻨﺪ :
ﻭﻓﻲ ﺃﺣﺎﺩﻳﺚ ﺍﻟﺤﺚ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺘﻤﺴﻚ ﺑﺄﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖﺇﺷﺎﺭﺓ ﺇﻟﻰ ﻋﺪﻡ ﺍﻧﻘﻄﺎﻉ ﻣﺘﺄﻫﻞ ﻣﻨﻬﻢ ﻟﻠﺘﻤﺴﻚ ﺑﻪﺇﻟﻰ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ ﻛﻤﺎ ﺃﻥ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﻛﺬﻟﻚ .ﻭﻟﻬﺬﺍ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﺃﻣﺎﻧﺎ ﻷﻫﻞ ﺍﻷﺭﺽ ﻛﻤﺎ ﻳﺄﺗﻲ ،ﻭﻳﺸﻬﺪ ﻟﺬﻟﻚ ﺍﻟﺨﺒﺮ ﺍﻟﺴﺎﺑﻖ " ﻓﻲ ﻛﻞ ﺧﻠﻒ ﻣﻦﺃﻣﺘﻲ ﻋﺪﻭﻝ ﻣﻦ ﺃﻫﻞ ﺑﻴﺘﻲ
ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﺛﻘﻠﻴﻦ ﻛﻪ ﻧﺒﻲ ﻣﻜﺮﻡ ص ﻣﺎ ﺭﺍﺗﺤﺮﻳﻚ ﻭ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺗﻤﺴﻚ ﻛﻨﻴﻢ ﺑﻪﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺘﻲﻛﻪ ﺍﻫﻠﻴﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﺴﻚ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻗﻴﺎﻡ ﻗﻴﺎﻣﺖﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﮔﻴﺘﻲ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﻧﻤﻲﺷﻮﺩ ﻫﻤﺎﻥﮔﻮﻧﻪﺍﻱ ﻛﻪ ﻛﺘﺎﺏ ﻋﺰﻳﺰ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦﺍﺳﺖ، ﻭ ﻟﺬﺍ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺍﻫﻞ ﺯﻣﻴﻦﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﺍﻟﺼﻮﺍﻋﻖ ﺍﻟﻤﺤﺮﻗﺔ ﻟﻠﻬﯿﺘﻤﯽ، ﺝ2 ، ﺹ 442
ﻓﯿﺾ ﺍﻟﻘﺪﯾﺮ، ﺝ 3، ﺹ 20
ﺟﻮﺍﻫﺮ ﺍﻟﻌﻘﺪﻳﻦ ﺳﻤﻬﻮﺩﯼ، ﺹ 244
ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ 5 ﺗﻦ ﺁﻝ ﻋﺒﺎ 1400 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎﺭﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ! ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺻﺤﯿﺢ ، ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ صﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ عج ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ :
ﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ :" ﺍﻟﻤﻬﺪﻱ ﻣﻨﺎ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻳﺼﻠﺤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻲ ﻟﻴﻠﺔ"ﺭﻭﺍﻩ ﺃﺣﻤﺪ ﻭﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﻪ، ﻭﺻﺤﺤﻪ ﺃﺣﻤﺪ ﺷﺎﻛﺮﻭﺍﻷﻟﺒﺎﻧﻲ
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/
index.php?
page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=6573
ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺻﺤﯿﺢ 12 ﺧﻠﯿﻔﻪ ، ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ع ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ عج ﻫﻢﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮﻣﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺟﺰ ﺍﺋﻤﻪ ﯼ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺷﯿﻌﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪﺑﻮﺩ:
ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ، ﺁﯾﻪﯼ ﺗﻄﻬﯿﺮ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﺫﺭﯾﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻭﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ :
ﻣﻼ ﻋﻠﯽ ﻗﺎﺭﯼ ﺣﻨﻔﯽ
ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:
ﺃﻭﻻﺩ ﻓﺎﻃﻤﺔﺭﺿﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻋﻨﻬﺎ ... ﻓﻬﻢ ﺍﻟﻌﺘﺮﺓ ﺍﻟﻄﺎﻫﺮﺓﻭﺍﻟﺬﺭﻳﺔ ﺍﻟﻄﻴﺒﺔ ﺍﻟﺬﻳﻦ ﺃﺫﻫﺐ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻢ ﺍﻟﺮﺟﺲﻭﻃﻬﺮﻫﻢ ﺗﻄﻬﻴﺮﺍ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﯽ - ﺝ 8 ﺹ 39
http://shiaonlinelibrary.com
/ﺍﻟﻜﺘﺐ _2536/ ﺗﻔﺴﻴﺮ -ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﻲ-ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﻲ - ﺝ- ٨/
ﺍﻟﺼﻔﺤﺔ top#35_
ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺍﺑﻮ ﻋﻠﻢ ﻣﺼﺮﯼ
ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :
ﻓﺎﻟﺮﺃﻱ ﻋﻨﺪﻱﺃﻥ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻫﻢ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻜﺴﺎﺀ : ﻋﻠﻲ ﻭﻓﺎﻃﻤﺔﻭﺍﻟﺤﺴﻦ ﻭﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻭﻣﻦ ﺧﺮﺝ ﻣﻦ ﺳﻼﻟﺔ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀﻭﺃﺑﻲ ﺍﻟﺤﺴﻨﻴﻦ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻢ ﺃﺟﻤﻌﻴﻦ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﯽ - ﺝ 8 ﺹ 41
http://shiaonlinelibrary.com
/ﺍﻟﻜﺘﺐ _2536/ ﺗﻔﺴﻴﺮ -ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﻲ-ﺍﻟﺜﻌﻠﺒﻲ - ﺝ- ٨/
ﺍﻟﺼﻔﺤﺔ top#37_
ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺴﻘﺎﻑ ﺷﺎﻓﻌﯽ
ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :
ﻭﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖﻫﻢ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻋﻠﻲ ﻭﺍﻟﺴﻴﺪﺓ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﻭﺳﻴﺪﻧﺎ ﺍﻟﺤﺴﻦﻭﺳﻴﺪﻧﺎ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻭﺫﺭﻳﺘﻬﻢ ﻣﻦﺑﻌﺪﻫﻢ ﻭﻣﻦ ﺗﻨﺎﺳﻞ ﻣﻨﻬﻢ ﻟﻠﺤﺪﻳﺚ ﺍﻟﺼﺤﻴﺢﺍﻟﺬﻱ ﻧﺺ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﻴﻪﻋﻠﻰ ﺫﻟﻚ ...
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﺎ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺎﻧﻮﯼ ﻣﺎﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﻋﻠﯿﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﻧﺴﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺯﯾﺮﺍﺩﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺤﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ) ﺹ ﺑﺮ ﺁﻥﺗﺼﺮﯾﺢ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ...
ﺻﺤﯿﺢ ﺷﺮﺡ ﻋﻘﯿﺪﺓ ﺍﻟﻄﻬﺎﻭﯾﺔ - ﺹ 655
http://shiaonlinelibrary.com
/ﺍﻟﻜﺘﺐ _4506/ ﺻﺤﻴﺢ - ﺷﺮﺡ - ﺍﻟﻌﻘﻴﺪﺓ- ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﻳﺔ -ﺣﺴﻦ - ﺑﻦ-ﻋﻠﻲ - ﺍﻟﺴﻘﺎﻑ /ﺍﻟﺼﻔﺤﺔ top#642_
امضای ammarshia خدا رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای را حفظ بفرما...

دوشنبه 10 شهریور 1393 - 23:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 6 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
البته متن كامل انچه كه ملا علي قاري گفته اين هست كه شما اورديد من ياد مطلب خودم افتادم كه قبلا هم حقير اين را جمع اوري كرده بودم

وقال الملّا عليّ القاري: الأصحّ أنّ فضل أبنائهم على ترتيب فضل آبائهم إلّا أولاد فاطمة رضي الله تعالى عنها فإنّهم يفضّلون على أولاد أبي بكر وعمر وعثمان لقربهم من رسول الله صلّى الله عليه وسلم فهم العترة الطاهرة والذرّيّة الطيّبة الذين أذهب الله عنهم الرّجس وطهّرهم تطهيرا (شرح كتاب الفقه الأكبر لأبي حنيفة: 210 مسألة في تفضيل أولاد الصحابة) .
الكتاب : الجواهر الحسان في تفسير القرآن- المؤلف : أبو زيد عبدالرحمن بن محمد بن مخلوف الثعالبي- ج 8- ص 39
ملا علي قاري علاوه بر عصمت ذريه اهل بيت قائل بر افضليت فرزندان حضرت صديقه طاهره بر فرزندان خلفاي ثلاث هم بوده است
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 00:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 7 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
خود اقا امام حسن ع نيز به عصمت خودشان با استناد به اين ايه اشاره كرده اند

2244 - حدثنا أحمد بن زهير قال : نا أحمد بن يحيى الصوفي قال : نا إسماعيل بن أبان الوراق قال : نا سلام بن أبي عمرة ، عن معروف بن خربوذ ، عن أبي الطفيل قال : خطب الحسن بن علي بن أبي طالب ، فحمد الله وأثنى عليه ، وذكر أمير المؤمنين عليا رضي الله عنه خاتم الأوصياء ، ووصي خاتم الأنبياء ، وأمين الصديقين والشهداء . ثم قال : « يا أيها الناس ، لقد فارقكم رجل ما سبقه الأولون ولا يدركه الآخرون ، لقد كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يعطيه الراية ، فيقاتل جبريل عن يمينه ، وميكائيل عن يساره ، فما يرجع حتى يفتح الله عليه ، ولقد قبضه الله في الليلة التي قبض فيها وصي موسى ، وعرج بروحه في الليلة التي عرج (1) فيها بروح عيسى ابن مريم ، وفي الليلة التي أنزل الله عز وجل فيها الفرقان (2) . والله ، ما ترك ذهبا ولا فضة ولا شيئا يصر له ، وما في بيت ماله إلا سبعمائة درهم وخمسين درهما فضلت من عطائه ، أراد أن يشتري بها خادما لأم كلثوم » ، ثم قال : « من عرفني فقد عرفني ، ومن لم يعرفني فأنا الحسن بن محمد صلى الله عليه وسلم ، ثم تلا هذه الآية قول يوسف : ( واتبعت ملة آبائي إبراهيم وإسحاق ويعقوب (3) ) ، ثم أخذ في كتاب الله فقال : أنا ابن البشير ، وأنا ابن النذير ، وأنا ابن النبي ، وأنا ابن الداعي إلى الله بإذنه ، وأنا ابن السراج المنير (4) ، وأنا ابن الذي أرسل رحمة للعالمين ، وأنا من أهل البيت الذين أذهب الله عنهم الرجس (5) وطهرهم تطهيرا ، وأنا من أهل البيت الذين افترض الله عز وجل مودتهم وولايتهم ، فقال فيما أنزل الله على محمد صلى الله عليه وسلم : ( قل لا أسألكم عليه أجرا إلا المودة في القربى (6) ) » « لم يرو هذا الحديث عن أبي الطفيل إلا معروف بن خربوذ ، ولا عن معروف إلا سلام بن أبي عمرة ، تفرد به : إسماعيل بن أبان »
امام حسن ع براي مردم خطبه خواند و بخشي از خطبه ايشان اين بود كه فرمودند من فرزند ان پيغمبر هستم كه رحمت للعالمين بود، من همان اهل بيتي هستم كه خداوند ما را از هرگونه پليدي و زشتي پاك و طاهر هست و من همان اهل بيتي هستم كه خداوند مقام مودت و ولايت را بر ما تنفيض و جعل و نصب كرد
معجم اوسط طبراني - ج ۲ - ص ۳۳۷

دوستان بايد دقت داشته باشند در مطلب باالا اقا امام حسن ع علاوه بر اينكه بر عصمت خودشان استناد مي كنند به ولايت و امامت خودشان نيز اقامه مي كنند حال اهل سنت كه مي گويند اهل بيت به ولايت خود هيچ اشاره اي نكرده اند امام حسن در يك روايت هم بر ولايتشان و هم عصمتشان اشاره و احتجاج نموده اند

َأخرج الْبَزَّار وَالطَّبَرَانِيّ عَن الْحسن رَضِي الله عَنهُ من طرق بَعْضهَا حسان أَنه خطب خطْبَة من جُمْلَتهَا من عرفني فقد عرفني وَمن لم يعرفنِي فَأَنا الْحسن بن مُحَمَّد صلى الله عَلَيْهِ وَسلم ثمَّ تَلا (وَاتَّبَعت مِلَّة آبَائِي إِبْرَاهِيم) الْآيَة يُوسُف 38 ثمَّ قَالَ أَنا ابْن البشير أَنا ابْن النذير ثمَّ قَالَ وَأَنا من أهل الْبَيْت الَّذين افْترض الله عز وَجل مَوَدَّتهمْ وموالاتهم فَقَالَ فِيمَا أنزل على مُحَمَّد صلى الله عَلَيْهِ وَسلم قل لَا أَسأَلكُم عَلَيْهِ أجرا إِلَّا الْمَوَدَّة فِي الْقُرْبَى
الكتاب: الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة- المؤلف: أحمد بن محمد بن علي بن حجر الهيتمي السعدي الأنصاري، شهاب الدين شيخ الإسلام، أبو العباس (المتوفى: 974هـ)- المحقق: عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط - الناشر: مؤسسة الرسالة – لبنان- ج 2- ص 487
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 00:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 8 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
اقرار ابوبكر به عصمت اهل بيت

هذا الكلام وقد رواه قوم وصححوه وأنتم عترة الله الطيبون وخيرة الله المنتخبون على الآخرة
در روايت صحيح كه قوم انرا نقل كرده اند امده است ابوبكر به حضرت زهرا س در ماجراي فدك گفته است شما عترت پاك برگزيد الهي هستيد
الكتاب: بلاغات النساء- المؤلف: أبو الفضل أحمد بن أبي طاهر ابن طيفور (المتوفى: 280هـ(- صححه وشرحه: أحمد الألفي الناشر: مطبعة مدرسة والدة عباس الأول، القاهرة عام النشر: 1326 هـ - 1908 م- ج 1 – ص 23

http://shamela.ws/browse.php/book-12848/page-21


دوستان توجه داشته باشند بنده روزي جلوي يك عمري گفتم اهل بيت آل الله هستند و او به من اشكال گرفت كه چرا مي گويي ال الله بنده هم در پاسخ سخن ابوبكر را گفتم كه مي گويد حضرت زهرا س عترت الله است بايد توجه كرد كه كلمه ال الله در بين شيعه يك مصطلح مرسوم هست كه مي توان به عنوان پاسخ نقضي به مطلب ابوبكر هم اشاره نمود
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 00:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 9 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
اين هم اقرار عالم ديگر اهل سنت در مورد عصمت حضرت زهرا س و فرزندانش

وفي الفتاوى الظهيرية للحنفية أن فاطمة لم تحض قط ولما ولدت طهرت من نفاسها بعد ساعة لئلا تفوتها صلاة قال : ولذلك سميت بالزهراء وقد ذكره من صحبنا المحب الطبري في ذخائر العقبى في مناقب ذوي القربى وأورد فيه حديثين أنها حوراء آدمية طاهرة مطهرة لا تحيض ولا يرى لها دم في طمث ولا ولادة وفي الدلائل للبيهقي أن المصطفى صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم وضع يده على صدرها ورفع عنها الجوع فما جاعت بعد

فيض القدير شرح الجامع الصغير للمناوي، ج4، ص555
آقاي مناوي كه از علماء بزرگ أهل سنت است، در كتاب فيض القدير شرح الجامع الصغير، جلد 6، صفحه 24 بعد از نقل اين روايت مي‌گويد:
أبو نعيم و ديلمي آورده‌اند كه هر كس فاطمه را اذيت بكند:
فعليه لعنة الله ملء السماء و ملء الأرض و قد أذهب الله عنهم الرجس و طهرهم ... .
به اندازه تمام آسمان و زمين، لعنت خداوند بر او باد! چون خداوند رجس و پليدي را از آنها برطرف كرده است و آنها را پاك گردانده است.

امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 00:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 10 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
اين هم اقرار ديكري از الم اهل سنت به عصمت اهل بيت

وقال الشيخ السندي في كتابه (دراسات اللبيب في الأسوة الحسنة بالحبيب) : وهذا التحقيق في تفسير (أهل البيت) يعيّن المراد منهم في آية التطهير مع نصوص كثيرة من الأحاديث الصحاح المنادية على أنّ المراد منهم الخمسة الطاهرة رضوان الله تعالى عليهم أجمعين ولنا وريقات في تحقيق ذلك مجلّد في دفترنا يجب على طالب الحقّ الرجوع إليه (عنه وقال آخرون: عنى به رسول الله صلّى الله عليه عليا وفاطمة والحسن والحسين رضي الله عنهم.

الكتاب : الجواهر الحسان في تفسير القرآن- المؤلف : أبو زيد عبدالرحمن بن محمد بن مخلوف الثعالبي- ج 8- ص 41

امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 00:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 11 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
تذكر:

يك نكته بسيار مهم و قابل توجه براي اثبات طهارت حتي نجاسات اهل بيت اقرار ثعالبي است كه از شيوخ مفسرين اهل سنت مي باشد

الرجس : اسم يقعُ على الإثم وعلى العذابِ وعلى النَجَاسَات والنقائِص ، فأذْهَبَ اللّه جميعَ ذلك عن أهْل البَيْتِ
رجس به گناه و عذاب و نجاسات و نقائص گفته میشود پس خداوند همه اینها را از اهل بیت بدور نمود.
عنوان الكتاب: الجواهر الحسان في تفسير القرآن (تفسير الثعالبي)- المؤلف: عبد الرحمن بن محمد بن مخلوف أبو زيد الثعالبي المكي- المحقق: علي معوض - عادل عبد الموجود- الناشر: دار إحياء التراث العربي- سنة النشر: 1418 – 1997- ج 4- ص 346

همچنين دوستان بايد به اين نكته دقت لازمه را داشته باشند كه دليل روايي ما براي اثبات طهارت نجاسات اهل بيت روايت پيغمبر است كه فرمودند هيچ كسي جز من و علي حق خوابيدن در مسحد را ندارد و اين يعني حتي اگر در مسجد هم جنب شوند باز هم طاهر هستند زيرا يكي از محرمات ورود در مسجد بدن الوده به جنب است كه پيغمبر اقرار دارند مولا علي ع حتي نجاستشان هم طاهر است

ابن عساکر از جابر بن عبد الله انصاري نقل مي‌کند که نبي گرامي صلي الله عليه وآله آمد و ما همگي در مسجد استراحت کرده بوديم:
فضربنا بعسيب في يده.
تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 140
با شاخه‌ خرمايي که در دستش بود ما را ضد و فرمود: آيا شما در مسجد استراحت مي‌کنيد و در مسجد مي‌خوابيد؟
فرمود: مسجد جاي خوابيدن نيست.
اين قضيه براي ما خيلي گران آمد و پيغمبر فرمود: علي جان جلو بيا:
إنه يحل لك في المسجد ما يحل لي ألا ترضى أن تكون مني منزلة هارون من موسى إلا النبوة.
تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 140
در مسجد براي شما حلال است، آنچه که براي من حلال است.


اين هم ادله ديگري براي مهر تاييد زدن بر طهارت نجاسات اهل بيت است كه همان طور عالم اهل سنت فرمود اهل بيت از نجاسات ظاهري و باطني مبرا، پاك و طاهر هستند
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 01:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 12 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
اقرار پيغمبر مبني بر اينكه خودشان و اهل بيت، مطهر و مبرا از گناه و ذنوب هستند

وقال يعقوب بن سفيان حدثني يحيى بن عبد الحميد حدثني قيس بن عبد الله عن الاعمش عن عليلة (2) بن ربعي عن ابن عباس قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " إن الله قسم الخلق قسمين فجعلني في خيرهما قسما، فذلك قوله [ تعالى ]: (وأصحاب اليمين) (3) و (أصحاب الشمال) (4)، فأنا من أصحاب اليمين وأنا خير أصحاب اليمين، ثم جعل القسمين أثلاثا فجعلني في خيرها ثالثا، فذلك قوله [ تعالى ]: و (أصحاب الميمنة) (5) (والسابقون السابقون) (6) فأنا من السابقين، وأنا خير السابقين، ثم جعل الا ثلاث قبائل فجعلني في خيرها قبيلة فذلك قوله [ تعالى ]: (وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا إن أكرمكم عند الله أتقاكم إن الله عليم خبير) (7) وأنا أتقى ولد آدم وأكرمهم على الله ولا فخر، ثم جعل القبائل بيوتا فجعلني في خيرها بيتا وذلك قوله [ عزوجل ]: (إنما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت ويطهركم تطهيرا) (8) " فأنا وأهل بيتي مطهرون من الذنوب ".
الكتاب : البداية والنهاية- ج 2 - ص 316



آقاي بيهقي در كتاب دلائل النبوة مي‌گويد كه رسول الله (صلي الله عليه و‌‌ آله) فرمود:
و أهل بيتي مطهرون من الذنوب.
أهل بيت من از هر گناهي پاك هستند.
دلائل النبوة للبيهقي، ج 1، ص 171 ـ المعرفة و التاريخ للبسوي، ج 1، ص 105 ـ الأمالي للشجري، ج 1، ص 198 ـ الدر المنثور لجلال الدين السيوطي، ج 5، ص 199 ـ فتح القدير للشوكاني، ج 4، ص 280 ـ روح المعاني للآلوسي، ج 22، ص 14

امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 01:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 13 RE اثبات عصمت بقيه ي ائمه
اقرار تلويحا احمد بن حنبل به عصمت مولا علي ع

وأخرج السلفی فی الطیوریات عن عبد الله بن أحمد بن حنبل قال سألت أبی عن علی ومعاویة فقال اعلم أن علیا کان کثیر الأعداء ففتش له أعداؤه عیبا فلم یجدوا فجاؤا إلى رجل قد حار به وقاتله فأطروه کیادا منهم له

عبد الله بن احمد بن حنبل مي‌گويد از پدرم سوال كردم:
نظرت در مورد علي و معاويه چيست؟ گفت: علي دشمنان زيادي داشت و هر چه تلاش كردند عيبي براي علي بيابند، نتوانستند و آمدند سوي معاويه‌اي كه با علي جنگ داشت، جمع شدند و براي اين‌كه بغض‌شان نسبت به علي را نشان بدهند، فضائلي را براي معاويه جعل كردند.


المنتظم لإبن الجوزي، ج، ص372

تحفة الأحوذي للمباركفوري، ج10، ص231

النصائح الكافية لمحمد بن عقيل، ص199

تاریخ الخلفاء ، اسم المؤلف: عبد الرحمن بن أبی بکر السیوطی الوفاة: 911 ، دار النشر : مطبعة السعادة - مصر - 1371هـ - 1952م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : محمد محی الدین عبد الحمید- ص 199

الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة ، اسم المؤلف: أبو العباس أحمد بن محمد بن علی ابن حجر الهیثمی الوفاة: 973هـ ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - 1417هـ - 1997م ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : عبد الرحمن بن عبد الله الترکی - کامل محمد الخراط- ج 2 ص 374


اگر مولا علي ع مشكل و نقض داشت انها پيدا مي كردند حال انكه نكردند


حتي دشمنان مولا علي ع كه با ايشان جنگيدند قائل بر عصمت مولا علي ع بودند
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
سه شنبه 11 شهریور 1393 - 01:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ammarshia /
ارسال پاسخ
12»



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



پرش به انجمن :



تماس با ما | اثبات عصمت بقيه ي ائمه | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | پیوند سایتی RSS


Powered by RozBlog.Com, © 2002-2012
Theme Translation to MyBB by B.Rahmani
Translation to Rozblog : Pcramz.rzb.ir
Theme design by Majid Online