صفحه در حال بارگزاری
لطفا صبر کنید ...

شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص
صفحه اول سایت ارتباط با ما لیست اعضا صفحه اصلی

اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز عضو اين انجمن نيستيد ...و براي استفاده از امکانات انجمن بايد عضو شويد
براي عضويت سريع اينجا کليک کنيد
عضويت شما در تالار 30 ثانيه طول خواهد کشيد

>بستن اين پنجره<

نام کاربری
رمز ورود
یا »عضویت
» رمز عبور را فراموش کردم




صفحه اصلی / عمر / شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص

ارسال پاسخ
تعداد بازدید 465
شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص
نویسنده پیام

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص
عمر بن خطاب شواليه بدعت گذاري در سنت رسول خدا:


تراویح چیست؟


تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که اهل تسنن در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود


آیا تراویح سنت رسول الله بوده است؟؟


زمانی که به منابع اهل سنت مراجعه می کنیم با مساله ای روبرو می شویم که شاید برای شما مخاطب گرامی هم جذاب باشد آن مساله هم چیزی نیست جز مخالفت رسول الله با مساله تراویح


امر رسول الله بر انجام نماز نافله در منزل


رسول الله به صحابه فرمودند بر شماست که در خانه هایتان نمازهای نافله را بخوانید جز نمازهای واجب


فَعَلَیْکُمْ بِالصَّلَاةِ فِی بُیُوتِکُمْ فَإِنَّ خَیْرَ صَلَاةِ الْمَرْءِ فِی بَیْتِهِ إِلَّا الصَّلَاةَ الْمَکْتُوبَةَ


صحیح مسلم ج۴ص۱۸۳


ابن حجر در شرح روایت میگوید :


والذی یتعلق بهذه الترجمة من هذا الحدیث ما یفهم من إنکاره صلی الله علیه وسلم ما صنعوا من تکلف ما لم یأذن لهم فیه من التجمیع فی المسجد فی صلاة اللیل


آنچه که متعلق به ترجمه این روایت این است که از انکار پیامبر اکرم فهمیده میشود که آنچه مردم از روی تکلف در باب جماعت خواندن نماز شب در مسجد انجام دادند ، ماذون از جانب نبی اکرم صلی الله علیه و آله نبوده است .


فتح الباری شرح صحیح البخاری ، ج ۱۳ ص ۲۶۹



1906وَعَنْ بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ بن الزُّبَيْرِ عن عبد الرحمن بن عَبْدٍ القارىء أَنَّهُ قال خَرَجْتُ مع عُمَرَ بن الْخَطَّابِ رضي الله عنه لَيْلَةً في رَمَضَانَ إلى الْمَسْجِدِ فإذا الناس أَوْزَاعٌ مُتَفَرِّقُونَ يُصَلِّي الرَّجُلُ لِنَفْسِهِ وَيُصَلِّي الرَّجُلُ فَيُصَلِّي بِصَلَاتِهِ الرَّهْطُ فقال عُمَرُ إني أَرَى لو جَمَعْتُ هَؤُلَاءِ على قَارِئٍ وَاحِدٍ لَكَانَ أَمْثَلَ ثُمَّ عَزَمَ فَجَمَعَهُمْ على أُبَيِّ بن كَعْبٍ ثُمَّ خَرَجْتُ معه لَيْلَةً أُخْرَى وَالنَّاسُ يُصَلُّونَ بِصَلَاةِ قَارِئِهِمْ قال عُمَرُ نِعْمَ الْبِدْعَةُ هذه والَّتِي يَنَامُونَ عنها أَفْضَلُ من التي يَقُومُونَ يُرِيدُ آخِرَ اللَّيْلِ وكان الناس يَقُومُونَ أَوَّلَهُ.

عبد الرحمن بن عبد القاري مي‌گويد: با عمر بن خطاب در شب ماه رمضان به مسجد رفتيم، ديديم كه برخي به صورت انفراد و برخي هم گروه نماز مي‌خوانند. عمر
گفت:
نظر من اين است كه اگر اينها - نماز گزارها - را بر يك امام جماعت قرار دهم بهتر است پس بر اين معنى تصميم گرفت: و ابى بن كعب را مأمور اقامه جماعت كرد.

راوى مى گويد: سپس در شب ديگرى به همراه عمر بيرون آمدم مردم را ديدم كه به همراه يك شخص - امام جماعت - نماز مى‌خوانند.

عمر گفت: اين كار، عجب بدعت خوبى است

البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاى256هـ)، صحيح البخاري، ج2، ص707، كِتَاب صَلَاةِ التَّرَاوِيحِ، بَاب فَضْلِ من قام رَمَضَانَ ، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 –

کل بدعة ضلالة



تمام بدعت‌ها گمراهی است


صحیح مسلم، ج۳، ص۱۱

عدم پيروي پسر، عمر بن خطاب از بدعت پدرش:

عبدالله بن عمر به عنوان صحابی رسول الله تراویح را مسخره کرده است


ابن ابی‌شیبه می‌نویسد:


حدثنا وَکِیعٌ عن سُفْیَانَ عن مَنْصُورٍ عن مُجَاهِدٍ قال سَأَلَ رَجُلٌ بن عُمَرَ أَقُومُ خَلْفَ الإِمَام فی شَهْرِ رَمَضَانَ فقال تُنْصِتُ کَأَنَّک حِمَارٌ .


مجاهد می‌گوید: مردی از عبد الله بن عمر سوال کرد: آیا در ماه رمضان نماز تراویح را با جماعت بخوانم؟ عبد الله بن عمر گفت: آیا می‌خواهی مانند الاغ ساکت بمانی؟


مصنف ابن أبی شیبة ج ۲، ص ۱۶۶



خداوند در قران در باره سنت رسول خدا اين چنين مي فرمايد:




لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ احزاب /21

مسلّماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود


آيا عمر بن خطالب بيشتر از خداوند مي دانست كه فهميد سنت رسول حسنه نيست بلكه سيئه هست و بدعت گذاري كرد؟


ايا مدعيان پيرو از سنت رسول باز هم مي توانند  ادعا كنند كه پيرو سنت رسول خدا هستند؟


ايا مدعيان باز هم مي توانند ادعا كنند كه هر آنچه رسول به انها داده است را گرفته اند و غيره را ترد كرده اند؟


آيا مدعيان هنوز به اين باور نرسيده اند كه پيرو سنت عمر بن خطاب هستند و نه رسول الله ص؟



وَما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَلا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبیناً. الأحزاب/36.

هیچ مرد و زن با ایمانى حق ندارد هنگامى که خدا و پیامبرش امرى را لازم بدانند، اختیارى (در برابر فرمان خدا) داشته باشد و هر کس نافرمانى خدا و رسولش را کند، به گمراهى آشکارى گرفتار شده است


 إِلَّا بَلَاغًا مِّنَ اللَّهِ وَرِسَالَاتِهِ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ﴿جن/23﴾

 [وظيفه من] تنها ابلاغى از خدا و [رساندن] پيامهاى اوست و هر كس خدا و پيامبرش را نافرمانى كند قطعا آتش دوزخ براى اوست و جاودانه در آن خواهند ماند


اما سوال آخر:

چگونه شما دينتان را از يك فردي مي گيريد كه خداوند ايشان را جهنمي و گمراه مي داند؟
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
شنبه 12 مرداد 1392 - 18:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده:
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



پرش به انجمن :



تماس با ما | شاهكاري ديگر از عمر بن خطاب در سنت رسول الله ص | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | پیوند سایتی RSS


Powered by RozBlog.Com, © 2002-2012
Theme Translation to MyBB by B.Rahmani
Translation to Rozblog : Pcramz.rzb.ir
Theme design by Majid Online