صفحه در حال بارگزاری
لطفا صبر کنید ...

عمر بن خطاب مايه عزت اسلام
صفحه اول سایت ارتباط با ما لیست اعضا صفحه اصلی

اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز عضو اين انجمن نيستيد ...و براي استفاده از امکانات انجمن بايد عضو شويد
براي عضويت سريع اينجا کليک کنيد
عضويت شما در تالار 30 ثانيه طول خواهد کشيد

>بستن اين پنجره<

نام کاربری
رمز ورود
یا »عضویت
» رمز عبور را فراموش کردم




صفحه اصلی / عمر / عمر بن خطاب مايه عزت اسلام

ارسال پاسخ
تعداد بازدید 556
عمر بن خطاب مايه عزت اسلام
نویسنده پیام

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
عمر بن خطاب مايه عزت اسلام
سلام عليكم
ديشب در حال مناظره با يكي از وهابيون ناصبي بوديم كه ايشان افاضه اي فرمودند و براي ثنا و مدح عمر بن خطاب رو به ساخت مناقب جعلي اورده و به حديثي اقامه مي كند كه به شرح ذيل مي باشد و البته ديشب هم حقير همانجا پاسخ او را دادم اما او در جواب بنده فرار كرد

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ وَمُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ قَالَا حَدَّثَنَا أَبُو عَامِرٍ الْعَقَدِيُّ حَدَّثَنَا خَارِجَةُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ عَنْ نَافِعٍ عَنْ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ اللَّهُمَّ أَعِزَّ الْإِسْلَامَ بِأَحَبِّ هَذَيْنِ الرَّجُلَيْنِ إِلَيْكَ بِأَبِي جَهْلٍ أَوْ بِعُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ وَكَانَ أَحَبَّهُمَا إِلَيْهِ عُمَرُ
قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ عُمَرَ

در حديثي مرفوع از عبدالله بن عمر نقل شده است كه پیامبر اسلام فرمودند: بارالها دین اسلام را با هرکدام از این دو نفر که درنزد تو محبوبتر هستند نصرت بفرما یا ابوجهل و یا عمربن خطاب

در پايان هم محقق سنن مي گويد كه حديث صحيح هست مضاف بر اينكه اين روايت را الباني سلف العقيده در صحيح وضعيف سنن الترمذي خود ج 8 ص 181 تصحيح مي كند
 

سنن ترمذي- ج 12- ص 141 - ح 3614

حال حقير اين روايت كه سند ان هم صد درد صد تصحيح شده را براي شما نقد دلالي مي كنم تا ببينم مي تواند ان را به عنوان فضيلت در نظر گرفت يا خير:

اولا: اين حديث به هيچ وجه نمي تواند نوعي فضيلت براي جناب خليفه دوم باشد زيرا پيغمبر ص مي فرمايد بين اين دو نفر را كه هر كدام را خدايا صلاح مي داني انتخاب كن در نتيجه پيغمبر مستقيم شخصي را انتخاب و نصب ننموده و حال نصب ان بدست خداست و اما و اگر انتخاب نيز در حاله اي از ابهام هست فلذا عدم انتخاب نشان از عدم فضيلت هست كه او نمي تواند به اين حديث اقامه كند در نتيجه انقطاع در بحث كلام هست

دوما: نكته بسيار مهمي كه در اين روايت هست و، وهابيون به ان استناد مي كنند اين است كه انها امده اند عمر را مدح كنند اما متوجه نشده اند دو خليفه ديگرشان يعني ابوبكر و عثمان را نفي كرده اند زيرا وهابيت بر اين باور هست كه ابابكر افضل ترين مردم در امت رسول هست و حال سوال ما از انها اين هست اگر ابوبكر افضل و صىيق هست و اولين مسلمان هست چرا رسول الله ص او را به خداوند براي افتخار و عزت اسلام سفارش نمي كند؟ اگر عثمان ذي النورين هست چرا رسول گرامي او را به خداوند معرفي نمي كند در صورتي كه در اين روايت شخصي وجود دارد به نام ابي جهل كه او دشمن حربي رسول خدا بوده و به كرار در مقابل رسول خدا قيام به سيف كرده و خود اين روايت نشان از اين دارد كه ابوبكر و عثمان مراتبشان از دشمن رسول خدا هم پايين تر است و همين حديث با سند صحيح نشان بر بطلان هم صديق بودن ابوبكر هست و هم افضل بودن او

سوما: همان طور كه قبلا هم تاپيكي را ما در سايت زده ايم با سندي از صحيح مسلم نقل كرديم كه از لسان مبارك رسول عمر مايه عذاب صحابي بوده و حال كسي كه مايه عذاب هست چگونه مي تواند يك ملت و امتي را عزت دهد؟
سوال ما  از برادران اهل سنت سلف العقيده اين هست كسي كه مايه عذاب باشد چگونه مي تواند مايه افتخار امت باشد؟
فلذا استناد به اين حديث نشان بر بطلان عقايد مدعيان دروغين هست


براي خواندن مطلب عمر مايه عذاب صحابي هم مي توانيد به صفحه ذيل مراجعه بفرماييد

در نتيجه اين حديث با سند صحيح نتنها نمي تواند فضيلت باشد بلكه براي خلفاي مدعيان رذيلت هست

شادی و پایکوبی صحابی در مرگ عمربن الخطاب

والسلام و علي من اتبع الهدي

منبع: خيمه گاه اباالفضل(ع)
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 03:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده:
تشکر شده: 2 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: bagh-e-behesht & mardaval &

kheymegahabalfazl آفلاین
ارسال‌ها : 3047
عضویت: 15 /4 /1391
تشکرها : 1059
تشکر شده : 2211
پاسخ : 1 RE عمر بن خطاب مايه عزت اسلام
روايتي كه عمريه به ان استناد مي كنند براي فضيلت تراشي خلفا به شرح ذيل است:
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ وَمُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ قَالَا حَدَّثَنَا أَبُو عَامِرٍ الْعَقَدِيُّ حَدَّثَنَا خَارِجَةُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ عَنْ نَافِعٍ عَنْ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ اللَّهُمَّ أَعِزَّ الْإِسْلَامَ بِأَحَبِّ هَذَيْنِ الرَّجُلَيْنِ إِلَيْكَ بِأَبِي جَهْلٍ أَوْ بِعُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ وَكَانَ أَحَبَّهُمَا إِلَيْهِ عُمَرُ
قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ عُمَرَ
در حديثي مرفوع از عبدالله بن عمر نقل شده است كه پیامبر اسلام فرمودند: بارالها دین اسلام را با هرکدام از این دو نفر که درنزد تو محبوبتر هستند نصرت بفرما یا ابوجهل و یا عمربن خطاب و محبوب ترين بين انها عمر بن خطاب بود
سنن ترمذي- ج 12- ص 141 - ح 3614

خوب دوستان عزيز همان طور كه مي دانيد اين روايت هم از بيخ و بن باطل است
اولا در پايان روايت امده محبوب ترين بين ابوجهل و عمر، مشخص شد كه عمر است خوب ما سوال مي كنيم چه كسي گفته محبوب ترين بين انها عمر بود؟ اگر پيغمبر فرموده محبوب ترين عمر هست خوب ديگر چرا فرموده خدايا دين اسلام را به واسطه يكي از اين دو عزت بده؟ اگر پيغمبر نمي دانست كدامين محبوب هستند چرا فرموده عمر محبوب است؟ پس مشخصه اين روايت بخش اخرش ادخال شده است لذا وقتي اخرش با تدليس باشد مشخصه كلش هم تدليسه
ثانيا در روايت نيامده كه دين اسلام به واسطه او عزت پيدا كرده مضاف بر اينكه پيغمبر دعا كرد كه به واسطه اين دو عزت پيدا كند حال انكه نه عزت پيدا كرد و نه مشخص شد از اين دو نفر چه كسي از جانب خدا انتخاب شد
ثالثا خود عمر بن خطاب اقرار دارد عامل عزت و استحكام و استواري اسلام شمشير مولا علي ع است و قال عمر بن خطاب لو لا سيف عليا لما قام عمود الاسلام حالا چگونه شده است عمر شده عامل عزت؟




رابعا اهل سنت مي گويد اسلام با توجه به اين روايت توسط عمر بن خطاب گسترش و عزت پيدا كرد حالا جالبه در كتاب صحيح بخاري صريحا امده كه اين شخص به لحاظ اعتقادي چه جايگاهي دارد
ايا اين فرد مسلمان است؟ مومن است؟ يا نه؟
وَإِنَّ اللَّهَ لَيُؤَيِّدُ هذا الدِّينَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِرِ
خداي عالم دين اسلام را با يک مرد فاجر تاييد مي‌کند و گسترش مي‌دهد.
صحيح البخاري، ج 3، ص 1114 و ج 4، ص 1540 و ج 6، ص 2436
خوب همان طور كه مشاهده كرديد در روايت اولي امده اسلام به واسطه عمر عزت و گسترش پيدا كرد و در روايت بخاري امده است اين مرد يك شخص فاجري هست و اين يعني عمر بن خطاب فاجر است
جالب اينجاست در كتب اهل سنت به سند صحيح امده مولا علي ع عمر بن خطاب را ظالم و فاجر خوانده است
قَالَ وَأَنْتُمَا تَزْعُمَانِ أَنِّي فِيهَا ظَالِمٌ فَاجِرٌ.
عمر گفت: شما دو نفر(عباس و مولا علي ع) اعتقاد داشتيد که من ظالم و فاجر هستم .
الباني در آخر روايت تصريح مي‌کند که سند اين روايت صحيح است.
الباني ، محمد ناصر الدين (متوفاي 1420هـ)، التعليقات الحسان علي صحيح إبن حبان ، ج9 ، ص319 ـ 320.
حالا سوال ما از برادران اهل سنت اين است ايا به يك فرد فاجر ان هم به زعم پيغمبر و مولا علي ع نازيدن دارد؟





خامسا اين روايت خود مويد اين هست ابوبكر و عثمان عامل عزت اسلام نيستند بلكه مايه خفت هستند و عمر مايه عزت است
ساتعا ابوجهل كافر از دينا رفته انوقت چگونه مي شود يك كافر عامل عزت اسلام باشد؟ لذا همان گونه كه يك كافر را پيغمبر دعا كردند تا عامل عزت شود مي توان حمل بر اين نمود كه شخص ديگري هم كافر است لذا اگر بحث بر سر اسلام شخص باشد چرا پيغمبر براي يك كافر دعا كرد عامل عزت باشد؟
سابعا در صحيح مسلم امده عمر بن خطاب مايه ننگ و عذاب اصحاب بوده انوقت يك مايه ننگ و عذاب چگونه عامل عزت است؟
يابن الخطاب فلاتكونن عذاب علي اصحاب رسول الله
نتيجه:
من به اهل سنت پيشنهاد مي كنم به اين روايت استناد نكنند زيرا عاملي هست كه در ان فاجر بودن عمر بن خطاب و مايه ننگ بودن ثابت مي شود و همچنين ثابت مي شود ابوبكر و عثمان هم مايه خفت هستند


عمر بن خطاب مایه عزت اسلام
امضای kheymegahabalfazl
هر که می خواهد شهداء را بشناسد باید داستان کربلاء را بخواند. *شهید سید مرتضی آوینی*



قالَ آلامام مهدي(عليه السلام) : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.

امام مهدي فرمود: كسى با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمى كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسى مدّعى ولايت و خلافت نمى شود مگر كسى كه منكر و كافر باشد
جمعه 18 مهر 1393 - 22:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از kheymegahabalfazl به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mardaval / ammarshia /
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



پرش به انجمن :



تماس با ما | عمر بن خطاب مايه عزت اسلام | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | پیوند سایتی RSS


Powered by RozBlog.Com, © 2002-2012
Theme Translation to MyBB by B.Rahmani
Translation to Rozblog : Pcramz.rzb.ir
Theme design by Majid Online