سلام عليكم
يكي از مشتركات بين فريقين اهل سنت و شيعه و اختلافات انها با خوارج زمانه يعني وهابيان مسئله تبرك جستن هست كه بنده در ادامه مطلب به شما اثبات خواهم نمود تبرك جستن حتي به اب دهان رسول الله هم در زمان رسول خدا جايز بوده هست
قال فوالله ما تنخم رسول الله صلى الله عليه وسلم نخامة الا وقعت في كف رجل منهم فدلك بها وجهه وجلده... وإذا توضأ كادوا يقتتلون على وضوئه.
اگر پيغمبر آب دهاني ميريخت، صحابه آن را ميگرفتند و به لباس و پوستشان ميماليدند و وضو هم كه ميگرفت به قدري هجوم ميآوردند كه نزديك بود يكديگر را بكشند.
صحيح البخاري، البخاري، ج 3، ص 180
نووي در شرح مسلم مينويسد:
فتوضأ فمن نائل بعد ذلك وناضح تبركا بآثاره صلى الله عليه وسلم وقد جاء مبينا في الحديث الآخر فرأيت الناس يأخذون من فضل وضوئه ففيه التبرك بآثار الصالحين واستعمال فضل طهورهم وطعامهم وشرابهم ولباسهم
اين خودش يك تو دهني است به وهابيها كه حتي دست كشيدن به پرده كعبه را هم حرام ميدانند، دست كشيدن به ضريح مطهر نبي مكرم را بدعت ميدانند؛ حتي بوسيدن ركن يماني را ولو به قصد تبرك، بدعت و حرام ميدانند.
شرح مسلم، النووي، ج 4، ص 219
برادران شيعه و اهل سنت ديدم كه تبرك جستن به اب دهان رسول حتي در زمان قيد حيات روسل الله هم جايز بوده و نه رسول خدا ص و نه صحابي انرا نفي و ذم نمي كردند اما نمي دانيم چرا بعد از 1400 سال تابعين محمد بن عبدالوهاب و ابن تيميه هرگونه تبرك و توسل را شرك مي دانند و خرج از اين امر را مرتد مي خوانند و تنا خودشان را مسلمان مي دانند
حال ايا شما رسول خدا را هم مشكر مي دانيد؟
آيا شما صحابي را كه دينتان را از انها مي گيرد ايا مشرك و مرتد مي خوانيد؟
منبع: خيمه گاه اباالفضل(ع)
سلام
آفرین توضیحات کامل و جامعی بود.
ولی من مختصر جواب میدهم
اولا شما ابتدا بنده را تکفیر کردید و به من اتهامات زیادی وارد کردید!
شما نمیخواهد در مورد شبکه های اهل سنت به من توضیح دهید من خود این شبکه ها را نگاه میکنم و مناظراتم دیدم که چجوری آقای عباسی بحث ها را آشفته میکرد و از یک موضوع به موضوع دیگری میرفت!
در ضمن من روایت از کافی دارم شما چه چیز را انکار میکنید!
دیدید شما در همین اول کار به احادیث ضعیف و جعلی رجوع کردید!
جواب شما هم همانند جواب سایر شیعیان است و میگویید بدون حدیث نمی شود!! میدانید برای چه؟ چون هیچ آیه ای مبنی بر امامت با نص صریح به عنوان اصلی از اصولتان ندارید و مجبورید به زور به احادیث ربط دهید
ولی وقتی من دست شمارا از بیان احادیث کوتاه کنم هیچ دلیلی برای اثبات امامتتان نمی ماند!
"سایت ولی عصر و دروغگویی هایش"
حتما مطالعه کنید
جناب عثمان، انقدر تناقض گويي و پارادوكس در كلامتان زياد است كه اگر يك وهابي و هم كيش خودتان مطالبتان را بخواند دچار زدگي مي شود و براي صحه گذاشتن در كلام من استناد به اين جمله كه در ابتدا بنده را مدح مي كنيد و آفرين مي گوييد و تصريح بر اين داريد مطالبم بسيار جامع و كامل هست و اين مدح و ثناي شما يعني مهر بطلان كشيدن بر عقايد شما، متاسفانه باز هم شروع كلام شما به گونه اي بوده كه خودتان را ذم كرديد و همين سطر اول برايمان كفايت مي كند تا مهر بطلاني بر بقيه اباطيل بكشيم اما بهر حال بدنمان نمي ايد رسوايي هاي ديگر شما را نيز مطرح نماييم:
اينكه فرموديد من شما را تكفير كردم، البته فكر نكنم حتي شما معني تكفير را بدانيد كه چيست وگرنه من شما را تكفير نكردم اما اگر منظورتان اين است كه شما جز خوارج هستيد، بهتر است بدانيد اين ابن عابدين و برخي ديگر از علماي شما هستند كه شما را خارجي مي دانند و نه ما فلذا اين قول شما هم بر باطل هست و اما فرموديد من به شما تهمت زدم كه باز هم دروغي بيش نيست به دو علت اول اينكه تهمت را شما زديد كه در جمله قبلم ثابت كردم زيرا علماي اهل سنت شما را خاجري ناميده اند و شما كفتي من به شما گفتم دوم اينكه اگر من دروغي مي گفتم شما ادله خود را مي اورديد در نتيجه اين كلام شما هم بر باطل است زيرا اتهام زني در كتب ابن تيميه يك امر عادي و پيش فرض هست كه ما به اين موضوع اشنايي داريم و البته با اين صحيفه اخلاقي از دير باز آشنايي داريم.
در اينكه ان شبكه ها اهل سنت نيستند علماي اهل سنت نيز تصريح داشته اند در نتيجه يا شما خودتان ناصبي هستيد كه از انها طرفداري مي كنيد يا دچار جهل شده ايد اگر دچار جهل هستيد پس توبه كنيد و اگر هم ناصبي هستيد كه ديگر تليفتان مشخص است
اما اينكه استاد عباسي چگونه كارشناس شما را مضحكه كرد و خودش تصريح بر شكستش داشت بر كسي پوشيده نيست و هنوز هم از دست ما فراري هست، اگر منظورتان از اشفته اين است كه استاد و شيعيان عامه شما و كارشناسانتان را اشفته كرده اند كاملا حق داريد
شما قبل از اينكه روايت را بخوانيد بنده مفصلا انرا توضيح دادم حالا اگر شجاعتش را داشتيد مطالبم را نقد مي كرديد و فرار شما بمنزله شكست و همچنين عدم بضاعت علمي شما مي باشد
كدام احاديث ضعيف؟؟؟ شما اگر در قول خود صادق بوديد جرات مي كرديد روايتي را كه ضعيف بود را مي اورديد و ضعفش را مشخص مي نموديد گويا مخازن علميتان در حدي نيست كه بحث رجالي كنيد و بيشتر مانند ابوهريره از جيبتان مطالبتان را انتقال مي دهيد
اينكه شيعه حديث را كنار قران مي داند و شما نيز به ان تصريح داشتيد و اعتراف نموديد يعني اينكه شيعه پيرو قران هست و من ممنون هعستم از شما كه شيعه را يك جامعه كاملا قراني خوانديد اما اينكه شما قران و حديث را از هم جدا مي كنيد ايا مي دانستيد خداوند امثال شما ها را تكفير نموده است؟؟
حال باز بگويد من شما را تكفير نمودم
اينكه ما نص قراني براي اثبات امامتمان از قران ايات مختلف داريم در آن هيچ شكي نيست اما سوال من از شما اين است شما كه امامت را از اصول دين مي دانيد و منكرين امامت ابوبكر و عمر را هم كافر مي دانيد و دستور قتل صادر مي كنيد ايا از سنت براي ان امامت دستوري داري؟؟؟؟؟؟؟
اما وقتي شما براي اثبات رد اثبات امامت شيعه وقتي هيچ نصي نداريد مجبوريد از مناتظره فرار كنيد زيرا ابرويتان بر باد مي رود و به قول امام غزالي اگر عمر از خلافت و امامت و رهبري مولا علي ع سرباز زد به علت درگير شدن با هوا و هوس دنيوي بوده لذا از شما به عنوان پيرو او و سر دادن تفكرات خوارج به عنوان حسبنا كتاب الله بيشتر از اين نيست زيرا خداوند شما را مطرود خوانده
و جالب تر از همه اينجاست كه وقتي وهابيان نمي توانند يك روايت براي مشروعيت خلفاي خودشان بياورند به ناچار مجبور مي شوند به دروغ و تدليس امامت بلافصل اهل بيت را زير سوال ببرند.
آييا شما گمان كرده ايد امامت ما مانند خلافت شما فلته هست؟
راستي چرا جرات نكردي به سوالات من پاسخ دهيد و باز همه مانند تمامي وهابيان از سوالات ما فرار كرديد؟؟؟؟
آيا شما عثمان و عايشه را كه به هم فحش مي دادند فاسق و رافضي مي دانتيد؟ به نص كلام رسول و همچنين حكم شما
من منتظر رديه شما بر تمامي مطالبم هستم
اگر سوادتان زياد شد به ما هم سري بزنيد